CHL: HV71 - Adler Mannheim

Ojojoj. Vi kommer att behöva ha en ordentlig portion tålamod med den här upplagan av HV. Väldigt slätstruken och framförallt ineffektiv insats där i princip ingen sticker ut.

1-4 direkt i tredje. Inte vad man hade trott.

Kvällens wow!: Tedenby - syns inte att det varit semester!

Kvällens what?: Ullström - direkt dålig.

Sorry men måste säga att Tedenby behöver bättre kedjekompisar, två som kan matcha hans tänk och fart som vi hade förra säsongen.

Hv har som mål att vinna hela CHL…jo tjena
…Nu är det förvisso bara 3e matchen och jag är övertygad om att det kommer bli bättre. Dock hade jag högre förväntningar på HV än vad jag hitills sett, är väl egentligen bara Tedenby som blixtrat till några gånger. Mest besviken är jag på vår stjärna Ullström vad har han gjort i sommar?

  • Tedenby,sundh,jakkola,Brännström x2
    Resten har en hel del att fundera på.
    Jag har total sågat värvningen av Ytterell men måste säga att jag är försiktigt positiv spelar enkelt och krånglar inte till det.

Haha, en liten sketklack på max 20 fulla surkålstyskar hörs i hela KA.

CHL är här för att stanna(1700 i snitt föregående säsong) :unamused:

Denna start på säsongen…

Blir inte bättre än man gör det, tycker för många går in med en negativ inställning till turneringen och inte ens ger den chansen (jag är en av dom) vilket är lite synd för det finns potential i den.

Ber om ursäkt, glömde standardfrasen - avgå alla.

Alla utan Tedenby som är överallt.

Oj vad vi har grejer att jobba på

Finns potential? Upplever dig som mkt seriös men här har du tokfel.
Men inga lag från KHL är med….
Som om fotbollens Champions league inte innehöll Real Madrid, Juventus, Barcelona , Bayern München, Chelsea, PSG… hur intressant hade den turneringen varit med typ Celta Vigo – Wisla Krakow i final….

Om vi skiter i vad som komma skall i SHL. Om vi skiter i att det är försäsong och att HV nyligen förlorat mot allsvenska nykomlingarna och blivit överkörda av värsta konkurrenten Frölunda. Om vi skiter i allt det, och bara konstaterar att det är CHL och lagets första tävlingsmatch. Då blir jag faktiskt förbannad över dagens resultat.

HV har ända sedan European trophys dagar pratat om att de tar turneringen på “största allvar”. Om de nu gör det ska de nog se över sitt eget agerande på och utanför isen innan klubbdirektör Bengtsson börjar skylla på att det delvis är medias fel att turneringen inte lockar hockeypubliken.

Mitt tips till HV. Forma inte laget som att det är försäsong. Spela med bästa formationerna, förutsatt man nu vill vinna turneringen och locka publik.

Gör som Växjö. Låt sponsorer köpa upp biljetterna och dela ut dem gratis. Som HV agerar nu är CHL nämligen en dödfödd idé. I alla fall i Jönköping.

Nästan halva laget är nytt så givetvis får man ha lite tålamod. Men en målskillnad på 3-14 på tre matcher är naturligtvis inte ok. Kanske vi ska spela lite mer defensivt tills vi har fått ihop lagdelarna. Vi blir rejält straffade för sättet vi spelar på just nu. På plussidan så ser Tedenby bättre ut än någonsin.

Bara att tacka tyskarna(!) för lektionen. Otroligt ineffektivt från HV. Timingen i passningsspelet är helt off och det syns att det är många nya som trevar och inte riktigt vet vad de ska göra.

Mycket att jobba med.

Hur analyserar man detta efter 3?

  1. CHL är skit, ingen ska inbilla mig att HV gick för att vinna denna matchen.
  2. Flera av nyförvärven får tufft att ta en tröja när alla är på plats.
  3. Tedenby är galet bra, klass rakt igenom.
  4. Jaakola kommer bli monumentalt viktig denna säsongen, hade gärna sett en sån som Salmela bredvid honom. Herregud vilket backpar vi skulle få se där.

Bjuder på lite bonusgnäll med; Det är inte medias fel att man inte fyller arenorna i Sverige när man spelar Kalle-Anka cup, ska man få dit folk måste man först å främst se till att man går för vinster. Nej, lägg mer direkt och ta med alla klåparturneringar som man skickar iväg Tre Kronor på under säsong. De enda jag hoppas på under dessa matcherna är att ingen ska gå sönder. Livrädd för skador varje gång.

Håller med till fullo. Stort tack för ett superinlägg.

Var är ullström?
Var är Thörnberg?
Dags för dessa spelare att kliva fram o leda laget.
Ja jag vet att de har gått tre matcher och att både ullsteöm och Thörnberg varit skadade. Men art visa lite jävlar anamma iallafall är väl de minsta man kan begära.

De ända positiva med denna match är att i andra perren när vi visade att vi vill spela och visade lite inställning. Då dominerade vi matchen. Då såg det bra ut. Har vi tålamod och kan få ut de spelet över 60 min så kommer vi bli svårslagna i år också.

Tre förluster är ju inge vidare dock.

JP-femman imorgon

5+ Coachen Erich “lädergrillan” Kühnhackl
4…
3…
2…
1…

Så.Jävla.Besviken.

Till er som är besvikna på Ullström, calm your tits! Killen har spelat 10 matcher på en och en halv säsong, vad hade ni tänkt er? Att han inte skulle vara det minsta ringrostig och tokglänsa? I så fall kan jag förstå besvikelse, men absolut inte era förväntningar. Han hann ju knappt komma tillbaka i HV innan han åkte på en skada igen.

Tog med min dotter på hennes första Hv match ikväll så det var en historisk match för mig.
Dålig match dock…

Men jag skulle precis hylla Ullström som en av de som imponerade på mig när jag ser allt skit ni skriver honom, aja vi har alla olika åsikter så är det men jag tyckte Ulla visade upp bländande teknik, jag tror han kommer bli grym när han får komma igång efter sina skador.

Andra få positiva bitar jag såg var att jag tyckte att Jakola såg vass ut redan, dessutom så tycker jag glädjande nog att Reese ser riktigt taggad ut och spelade bra…får han vara skade fri kommer han vara en av SHL+s bästa backar i år.

De andra som såg vassa ut var Tedenby, båda Bränström bröderna såg vassa och luriga ut, Pilut spelade jävligt bra, tyckte faktiskt Sundh gjorde en oväntat bra match med tanke på hans försäsong

Thörna hade viljan men mje sådär bra match.

Det jag är mest orolig för såhär tidigt på säsongen är att jag tycker att samtliga forward nyförvärv varit jävligt bleka hitills, Ejdsell Engwall Wännerström (som inte spelade ikväll, varför??) Wärn ect…helt osynliga
Yterell på backsidan har inte heller direkt sett imponerande ut hitills

Ett annat oros moment är defensiven, tyckte minst två mål var ganska billiga och Söderström borde ha klippt dom, och dessutom kommer tyskarna in jävligt lätt i zon precis som Troja och frölunda också gjord, det är bara att glida in i slottet och få goa avslut

Aja hoppas på ändring, det är fortfarande förtidigt för att säga för mycket
Men går man ut med att man vill vinna CHL men förlorar med 1-4 emot ett tyskt lag…mja det är ju lite pinsamt