CHL: HV71-EC Redbull Salzburg

Jag har Telias digital-TV och där är det fotboll på Europsport 2… Rätt dåligt måste man ju säga.

Varför är inte Tedenby med idag då? Är det inte bättre att de säger att han kommer att vara borta ett tag istället för att nämna att han kanske är tillbaka varje match som går?

Jag kollar via Eurosport. Krävs dock medlemskap och att du betalar 49 / 69 kr beroende på vad du vill ha för bindningstid. Jag valde 69, då kan jag säga upp bindningstiden efter matchen! Om du väljer detta alternativet så, registrerar du dig sen kikar du in på Live-tv sen har du “Eurosport 2- Champions Hockey League”. Hur Unibet fungerar kan jag inte svara på, om du scrollar upp lite så nämnde någon att det krävdes att du hade 1+ kr på ditt unibet konto? :slight_smile: :smiley: :wink:

Och Mackan Nilson som bekant är avstängd i denna match.

En förstaperiod där HV styr och ställer men Salzburg för in en skitpuck efter en försvarsmiss av HV. Lite mer skärpa i PP efterlyses.

Håller med. Först sa dom väl typ att han skulle kunna fortsätta matchen om det vart en tävlingsmatch, nu har han hoppat över två matcher. Vore gött med lite bättre kommunikation. Dom kanske drar på det för att få mer publik till CHL-matcherna i hopp om att fler kommer om dom tror att Tedenby ska lira?

Jag har samma problem som dig.
Jag ringde Kundtjänst och dom visste om problemet. Det skulle komma igång nån gång nästa vecka.
Men jag fick tre gratisfilmer som plåster på såren iallafall.

Skit-. Kom igen nu!!

Jag orkar inte ringa och klaga hehe. Men det är ju schysst att du har fått nånting för det i alla fall!

Micke Renberg hävdar att Hv har för långsamma backar vilket va ett problem ifjol me!
Ser inte matchen idag men har han rätt i detta idag?

Detta är inte alls bra…
Salzburg stressar fast hv otroligt enkelt en hv zon… Väldiga problem att ha kontrollen på pucken. Ska vara glada o tacka Ersberg att det inte är fler mål i baken…

Hv såg piggare ut och mer fokuserade i klotenmatchen…

Håll nu detta perioden ut o kom ut som ett nytt lag i tredje…

Vi har tre ordinarie backar borta för tillfället så det är omöjligt att svara på.

Det tycker jag han har en poäng med, men sen så fattas ju också Berglund (kvick, skridskoskicklig back) samt vår nya “toppback” som jag förväntar mig ha dom kvalitéerna. Tror att det kommer visa en större skillnad när vi har en friskt backbesättning, just nu rullar HV runt på fem backar och en av dom är en junior (även om han är bra). Det är slitsamt och kan tänka mig att det är än tuffare såhär tidigt på säsongen.

Är det jag som ser fel, eller ser det ut som om Brithén försöker/lyckas skalla Salzburg-spelaren?

Helt rätt, jag uppfattar det som så iallafall! :smiley: Kung

Welser 10 min för att ha kastat handskarna. Är detta några speciella internationella regler för i SHL är det väl 5+game som gäller för att kasta handskarna?

Ersberg ser fenomenalt bra ut! HV i övrigt såg trötta ut i 2:a perioden.

Japp, han ska vara glad att domarna verkar ha missat det. Brukar vara väldigt hårda på sådana saker.

Absolut inte kung att en lagkapten gör det. Enligt regelboken är det Match Penalty vilket är minst en matchs avstängning. Om han skallade hade vi tur att de missade det, men det kanske görs en anmälan i efterhand om han faktiskt gjorde det.
En lagkapten ska leda efter exempel, inte göra skitsaker som man ska få Match Penalty för.

Enligt regelboken:

Så bara en 10a. Men jag har sett det bedömas med Match Penalty, men då ska det enligt regelboken startas ett slagsmål också.
Sedan håller jag med dig, Ersberg ser väldigt bra ut.

Fult gjort och han kan inte sjunka så lågt när han ska va en ledare med ett C på bröstet. Inte okej.

Samanfattning: En hemsk period där våra backar bli söndercheckade. Akilles häl förra året, ser likadant ut nu även om backsidan går runt på lite folk. Oroväckande för den känslige, jag väljer att avvakta till vi har full besättning.

Ett nytt HV i tredje är ett måste om vi ska få med oss poäng i denna match.

Hv spelarna fokuserar ju på helt fel saker, domare och slåss och sKit, se till att förbättra tempot och skapa målchanser istället. kom igen nu i tredje

Känns som att grabbarna behöver spendera lite tid vid skottramperna. :unamused: