CHL: HV71-EC Redbull Salzburg

Dags att hitta spelet man hade i första perioden, göra två mål (minst) och hålla tätt i sista.

Så bra uppstält och täkt framför mål.

SÅJA! Melin i PP!

Såg även skottstatistiken för andra perioden. 22-8 till Salzburg…

Härligt att Melin får göra mål tidigt på säsongen. Får han igång målskyttet blir han oerhört nyttig för oss iår.

Kan det vara så att HV komemr vara farliga i PP i år?

Ja man kan ju tro det :wink: :slight_smile:

En gång till En gång till En gång till!!!

Jävligt tidigt på säsongen ännu men Christensen ser het ut. Kommer nog ha en kanonsäsong i år.

Jävligt bra glidet i försvaret Fiala…fan.

Känns som en tidsfråga innan fyran sitter för Salzburg. :unamused:

Hann inte ens skriva färdigt innan den satt. :frowning:

Skit :imp:

Fan!
Stundtals såg det bra ut, ta bort den andra perioden så är jag ändå ganska nöjd med hur spelet såg ut (med tanke på att det bara spelats 3 matcher hittills). Finns utan tvekan ljusglimtar. Christensen tror jag kommer ha en kanonsäsong. Ridderwall är pigg och åker hela tiden. Offensivt känns det tryggt, det är defensiven som behöver bli bättre.

Jaja, man får trösta sig med att kolla på Sunderland - Manchester United. Något av ens lag ska väl ändå lyckas ta tre poäng idag?

Dålig match, vi har tydligen fortsatt svårt i egen zon och nåt riktigt bra måste in för att få ordning på det.

Vilka jävla skitsekvenser!!
Fiala glider och inte tar backchecking på allvar vid 3-3 målet, undermåligt, uselt.
Jämtin driver upp, passar Purre, Purre till Kolan och han missar ett kanonläge, Jämtin tar en onödig Charging och 3-4 i deras PP på den.

Jag är rätt besviken med tanke på att hur positiv starten var i tredje.

Efter all kritik från Renberg angående försvaret förra matchen tycker jag det är helt undermåligt att det ser ut som det gjorde vid kvitteringsmålet i slutet.

Jag hoppas man går igenom de där situationerna på video ordentligt efter matchen …

Det kan inte se ut så i match efter match, speciellt inte i slutet av en match som faktiskt är viktig ekonomiskt och sportsligt och där man leder med ett enda mål …

Vill påpeka ytterligare en gång att det saknas tre ordinarie backar, fyra om man räknar toppbacken som ännu inte är värvad. Det är dessutom fortfarande försäsong och matcherna ser ut därefter. Ni som förväntar er guld och gröna skogar redan nu, ni kanske borde se över ert hockeykunnande?

Bäst i kväll: Ersberg räddade oss ett flertal gånger och kan inte lastas för något av målen. Kedjan med Thörngren-Strandberg-Sandberg var riktigt pigg. Christensen visar gång på gång vilken klass han besitter. PP-spelet var bitvis riktigt bra och Melin funkar fint som point man på blålinjen.

Fiala var ganska osynlig i kväll och Brithén var inte vän med pucken alls. Dessutom, att som lagkapten försöka skalla en motståndare är inte förenligt med ett C på tröjan, skärpning där!

Nya tag om två veckor!

Återigen… Lägg ner motorsågen.

Vi spelar med flera ordinarie backar borta. Kom även ihåg att en back av HÖGSTA kvalitet ska in. Glädjs ist över hur bra vår junior Emil Johansson var.

Nej då, ingen motorsåg, men jag hoppas att man tittar över det taktiska i försvarsspelet ordentligt även på dessa matcher, för det känns ibland som det kan vara ganska enkla åtgärder där för att undvika den typen av situationer. Det var inte spelarnas individuella skicklighet som var problemet …

Sen blev det väl för negativt för det var rätt mycket besvikelse över tappet som kändes helt onödigt. Med den här offensiven borde vi vinna den här typen av matcher om man bara är noggrann i försvarsarbetet och tittar upp en sekund då och då - istället för att alla fem spelare enbart tittar på var pucken är …

Precis hemkommern från Kinnarps efter en svängig hockeymatch. Första perioden är ok men andra är helt katastrofalt dålig. Man börjar riktigt bra i tredje och vänder matchen men man tappar allt de sista 10 minuter. Det var riktigt rörigt i egen zon och ingen viste varken ut elr in. Mycket beror på antagligen att 4 backar är borta, Wiliamsson, Pettan, Berglund o S Karlsson. Jag saknar en ledargestalt i försvaret, varken Kolan elr Campoli ser inte ut att vara en sådan. Bäst i försvaret var Eidstedt och Emil Johansson. Spelet i mittzon var inte heller helt hundra, många missade passningar, mottagningar osv. I anfallzonen är jag inte alls orolig, där ser det bra ut. Man hittar lösningar och farliga lägen. 100% skärpan finns inte där än, specielt hos Brithén som missade ett flertal bra chanser idag, om han skall bli ledande spelare får han ej missa sådana chanser. Christensen är gudabegåvad i puckhanteringen men han ser fruktansvärt loj ut och har dåligt kroppspråk som oroar mig lite.

Det finns hopp om framtiden men också tvivel och saker att både bygga på och rätta till. PP ser okej ut trots de dåliga i första perioden man borde avgjort matchen där med sina PP

*Dagen argaste spelare är Brett Sterling.