CHL: HV71 - Kloten Flyers

CHL ska nu dra igång även för vårt älskade lag när Kloten gästar Kinnarps Arena.

Pucken släpps 20.05. Matchen TV-sänds på svt24.

Tokladdad!

Har dock dålig koll på Kloten, vilka som spelar där i alla fall…

Enligt Eliteprospects så verkar Kloten till mesta del bestå av inhemska spelare, där de mest kända är de före detta FBK-spelarna Martin Gerber och Marcel Jenni. Man har två kanadensiska backar och en finsk forward.

Andra bekantingar är Patrick von Gunten som gjorde en säsong i Frölunda 10/11 och de Schweiziska landslagsmännen Matthias Bieber och Denis Hollenstein.

Kul att höra att man inte är den enda!

Har koll på ett fåtal spelare. Martin Gerber, Patrick Von Gunten (Spelade i Frölunda för några år sedan) och Tommi Santala.

Santala tror jag Hv måste se upp med. Han har sprättat in väldigt mycket poäng för sitt Kloten i 6-7år!

Ted Brithén kommer få äran att ha “Top Scorer-tröjan” ikväll.
Den skulle blir borttagen på momangen om jag hade fått säga min mening, mer måltavla för fula spelares påhopp kan man ju inte bli.
Sen att den ser fruktansvärd ut är en annan sak, “eye for fashion” visar sig med sin frånvaro…

Hoppas på seger men framförallt ett underhållande spel där våra nya spelare får hänga nån kasse för självförtroendet.

Heja HV!

#2 Kristofer Berglund, #22 David Petrasek, #42 Simon Karlsson, #16 Filip Sandberg och #31 Mattias Tedenby
spelar tydligen inte ikväll.

RIP Denny Eriksson

Usch vad tråkigt. Många nyförvärv och profiler som man inte får se då.
Vet du något om status? Om någon av dom kan vara med på Söndag.

Finns det någonstans man kan se det uttagna laget?

Kul med hockey igen, laddad!

Varför i fan står det HVJ?
Vilken jävla klåpare har skrivit in förkortningarna…

Heja HV!

Hoppas Eidstedt visar att han kan men då får han sluta tappa puck som han gjorde o han måste bli snabbare på skridskorna

I European Trophy har väl HV hetat “HV71 Jönköping” så förmodligen står J:et för Jönköping.

Det hade jag ingen aning om, tack för svar! Ursäktar min ilska :smiley:

Björn Melin kommer att göra många mål i den positionen i powerplay denna säsongen, exakt vad vi saknat!!

Ja, riktigt fina lägen ikväll.
Gerber har varit het såhär i inledningen.
Skönt vi fick ett mål snabbt också, slipper det komma någon frustration över Gerbers räddningar.

Haha, det är lugna puckar. Det var befogat :wink:

Fiala är ju helt magisk! Får han vara kvar så kommer han ligga högt uppe i poängligan ihop med Christensen.

Kul med massa skott i PP , det har varit saknat.

Helt okej spel, fiala är väldigt underhållande att kolla på

Tycker Pilut spelat riktigt bra. Hoppas det blir ett stort genombrott i år.

williamson … suck