CHL: HV71 - Sheffield Steelers

Förlorar vi mot ett brittiskt lag…då vet jag inte vad jag gör

PP verkar fungera iallafall. :slight_smile:

Abbot och Brithen topp 6fw behöver inte sägas mer än så. Vi kommer högst troligt ha samma problem som föregående år för lite spets för mycket bredd. Det saknas spets på både fw och backsidan. Att vi supportrar inte inser det är väl okej. Men att sportchefer er ser det är mindre bra. Hv i med och motgång. Men jag är orolig inför denna säsong tyvärr(har gärna fel)

Nope

Nu har HV växlat upp äntligen. 3-1. Persson

Önerud är skadad

Inte imponerad av hv…

Nä. Karlskrona åkte på en riktig smäll mot Västervik. Taggar vi inte till så kan det gå åt pipsvängen för oss med.

Hmmm. Även om det alltid är lite si och så med spelet i försäsongsmatcherna så spelar HV förvånande svagt, måste jag säga. Att precision och timing saknas är ju en sak, men även farten är otroligt låg.

Nae det som stör mest är att avsluten är så dåliga. Skapar flera lägen men avsluten är ganska kassa. Hoppas att det bara är försäsongs ringrosta. Sedan så spelar HV totalt ointresserat flera studer vilket är ganska onödigt. Va fan, skärpning nu.

Gött att Thörna är tillbaka i slottet igen i PP
och att Arlbrandt får lägga mackor istället. Kan bli roligt att se PP i år.

Ser inte matchen själv så det vore kul att få svar på följande frågor;
Hur bra är Sheffield (allsvensk klass???)
Hur ser försvarsspelet ut?
Hur ser våra nyförvärv ut?
Hur funkar Arlbrandts lina? Skulle gärna se honom med mer spelskickliga och målfarliga spelare…

Några reflektioner baserat enbart på statistiken är att det är kul att Arlbrandt gör poäng- viktigt att få i gång honom! Även kul att Ted gör poäng hoppas att det ger honom lite självförtroende och inspiration. Grattis till Perssons första mål i HV!

KATASTROF

Jösses!!! 3-3!!! Vad händer???

hv visar sin sanna klass, sheffield håller div 1 klass :laughing: :laughing: :laughing:

Men HV spelar otroligt nonchalant och okoncentrerat. Missar puckmottafningar och tappar pucken hela tiden och utan anledning. Och Steelers spelar mycket hetare. Tacklar mer osv. Inte orättvist med lika på nåt sätt.

Lite glöd kan vi väl begära? :confused:

Chans i PP nu.

Steelers styr och är bättre

hahahhahahaa, jag satte kaffet i halsen när jag såg detta. Inte alls fel om man åker på en torsk dock. Har skiten stigit folket åt huvudet och de kollektivt har fått head-spin av denna tunna luften uppe på “jag-behöver-inte-vara-ödmjuk-å-kämpa”-berget så kan de lika gärna rutscha ner på röven å få skrapsår nu, snarare än under säsongen som kommer. That humble pie taste bitter.

CHL är en kalle-anka-turnering. Synd dock om inte laget ser det som en chans att sätta ihop grejorna och ta matchen på allvar, inte för att det är CHL, utan för det som komma skall.