CHL: Ocelari Trinec - HV71

Jag såg inte matchen, men fiaskostämplen har redan varit ute i expressen. Vi kan iaf konstatera att det inte var PWs fel att vi inte gick vidare, NOLL mål framåt i en vinna eller försvinna-match, och enligt rykten så såg spelet återigen väldigt lojt och slarvigt ut. Att säga att HV tar CHL på högsta allvar (där målsättningen är att vinna hela turneringen) känns faktiskt lite som ett dåligt skämt. Nu har HV 2 riktigt knepiga matcher som väntar, Frölunda och Färjestad, är det samma inställning i de matcherna är det nog risk för storstryk.

Några reflektioner:
-Persson är viktigare än vad många tror, både plan men även att sprida ett lugn i försvarsspelet. Jag tycker försvaret har gått ner sig efter hans skada
-Såg inte matchen, men det jag läst så verkade det som att spelarna inte tog kampen framför målen. Kanske värt att testa och bänka ett par rutinerade herrar. Likt man gjorde med Arla i våras.

  • Ifall det var frågan om motivationsproblem så lär vi se ett helt annat HV mot VF och Träsko. HV höjer sig alltid mot bättre motstånd.När grundspelet inte sitter 100% så måste Hv kämpa ner motståndarna. Det har ju gåttsådär på sistone.

Sen kanske resultatet har lite att göra med att man flög till Tjeckien samma dag och var på plats på arenan 1 timme innan matchstart… väldigt skum planering

Ja man kan ju hitta på 1000 ursäkter till varför de ser ut som de gör, men de är bara bortförklaringar. Det stora problemet är att vi helt enkelt inte jobbar tillräckligt hårt. Vi lägger inte ner de som krävs i jobbet för att vinna hockeymatcher. Börjar vi göra de Så kommer de vända.

Jo men tänkte mer det som ett grundläggande problem, att man inte bryr sig och därav spelar som man gör. CHL/SHL/träningsmatch spelar ingen roll, förra årets upplaga hade gett 100% oavsett känns det som.

Nja, 15.39 igår publicerade HV på sitt officiella twitterkonto ”Framme i Werk arena” tillsammans med bilder på spelare som bär in utrustning. 2.20 innan matchstart alltså. Vi kanske inte ska börja hitta på saker.

Ja, du har rätt. Men att de flög samma dag till Tjeckien hittade jag inte på, och JAG tycker att det indikerar en “meh” inställning. Sen får ju givetvis du tycka vad du vill :slight_smile:

Nej, det hittade du inte på. Men det påstod jag inte heller. Finns väl många matcher man åker till samma dag. Tror inte en flygresa till Tjeckien är så mycket jobbigare än en bussresa till Karlstad. Tar väl ungefär lika lång tid. Sen har jag mina misstankar om att spelarna inte offrar lika mycket i en CHL-match som i en SHL-match, men jag ser inga problem med själva upplägget.