CHL: Redbull Salzburg - HV71

Sista matchen i gruppspelet och HV är redan klara för slutspel innan matchen
mot österrikarna.

Matchen statar 19:30. 05 09 2015.

Mer info och stats: championshockeyleague.net/

Ingen kanal eller SVT play som visar den?

Matchen kommer att sändas av SVT, troligen på SVT Play :slight_smile:

19:30 Ishockey: Ec Red Bull Salzburg - HV71 Champions Hockey League SVT Play

svtplay.se/video/3220018/ish … zburg-hv71

Hmmm. Varför fick Hv straff? Hängde ej riktigt med.

För att Salzburg-spelaren, tror det var Kyle Beach, kastade klubban. Därav straff.
Kan även bli utvisning om man kastar klubban, därav “missförståndet” som uppstod, men det är en bedömningsfråga.
Gällande att Melin fick lägga straffen så var det inga konstigheter då han MÅSTE lägga straffen, förutsatt att han inte blev skadad.

mycket utvisningar… inte så bra pp

Jaha. Misstänkte det, men jag fick det till att klubban fastnade mellan benen på Melin. Tack för svaret! :smiley:

hur är matchen? missat allt te nu, man har kollas fotboll iställlet

4e bäst so far

Azzå man måste ju göra något åt de här spelardresserna man kör med i CHL. De är väldigt fula och det är något med dem som gör att alla ser likadana ut. För att inte tala om den där Top scorerdressen (smiley som gråter). Hur som gott med ledning iaf.

agreed, noll känsla när man spelar i fel ställ.

sandberg bra idag

Tycker PW har sett riktigt stabil och säker ut i de matcher han har fått stå hittills på försäsongen.

oj, indianare i 5 mot 4… :open_mouth:

Varför spelar inte Hanson PP? Händer ju fan ingenting just nu i den spelformen. Märks verkligen hur viktig Christensen är där…

HV spelar ganska risigt. Svårt att se att detta kommer hålla någon högre SHL-klass faktiskt. Många saker behöver bli rätt mycket bättre. PP är ju helt ofarligt.

Och att Melin spelar i förstalinan och första-PP får mig att undra om det inte ligger en hel del i AJs kompis-med-sportcheferna-kritik…

Melin är en spelare som ibland avgör matcher, men alltföroftast är rätt tveksam. Det har han alltid varit i mitt minne, i alla lag jag någonsin sett honom spela. Jag blev väldigt förvånad när HV tog tillbaka honom och jag vet inte om det finns lite kompis-anda i detta, men man ger ju de konspiratoriskt lagda ved på brasan. Till Melins försvar så har han en bra bössa som kan nyttjas vid PP. Lite på samma sätt som Laine utnyttjas.

Håller med dig fullständigt. Tycker HV i alla matcher jag sett ( har sett alla utom mot Frölunda) har varit rent dåliga… Förstår vilken klass motståndet har hållet eftersom HV vunnit matcherna… Nä jag är riktigt orolig inför säsongen. Detta spel kommer aldrig hålla mot Saik,Växjö, Linköping, bla…

Ang PP så räknat jag ku med att o byrne byts it mot Hansson väldigt snart, plus att nån utav stenlund Ahl kan spela PP istället för laine tex.
För att han ska styra i PP från kanten är helt otroligt… Tycker han ser precis likadan ut som förra säsongen.
Är möjligtvis Lindbom också dålig tränare, eller är rentav laine överskattad…