DEADLINE DAY 15 FEB 2019, Diskussioner

Hoppas f-n någon är klar ändå…

Jag hoppas detta är skitsnack för annars har han förbrukat sitt förtroende som assisterande sportchef helt ärligt.

Det är dagens sanning. Han är på 110% sanning i fjällen och åker skidor.

Kan ju som sagt presenteras imorgon men borde väl läckt ut något. Väldigt tyst.

Får hålla koll på Swehockey

Ja det är han! Men vet ni om vad hans roll är? Han assisterar Hult med saker som inte gäller skriva kontrakt med spelare!
Ska det läggas någon skuld så är det på Hult!
Men sen vet vi inte hur mycket pengar styrelsen har givit att bolla med! Tror mer att det är här skulden ska läggas då denna styrelse visst är äckligt snåla!
Så lugna i båten nu!

Vet inte hur pålitlig den är då Lindbom står som headcoach!

Johan “Mr Madhawk” twittrar följande:

“Fönstret stängt. Men, det kan komma saker under lördagen, som gjordes klart innan klockan slog 00.00.”

Häftigaste värvningen måste väl ändå vara Örebros. Dunkar in Jhonas Enroth lite så där bara :sunglasses:

Nu har ju Davidsson gått färdigt som lärling och borde vara redo att ta över rollen som ensam SC. Känns ganska överflödigt med 2 pers på den rollen eller?

Det kan var hults fel hur mycket som helst. Åker Davidsson skidor denna veckan med sin familj har han ju per defenition visat hur onödig han är. Denna veckan ska ju Hult och Davidsson sitta och gnugga som fasen för att lyckas med det där som ingen annan lyckades med. Gör de inte sånt så lyfter Davidsson en lön som inte tillför nämnvärt mycket till organisationen. För jag gissar att han inte tjänar 19500 i månaden direkt. Då kan man investera de pengarna på annat istället.

Att Davidsson är bortrest under dessa sista dagar är helt klart olägligt. Men hans roll är nog väldigt viktig, det har varit flera utbrända sportchefer genom åren, att ha en extra hjälpreda gör nog att Hult kan fokusera extra på andra saker och inte behöva bry sig om vissa saker.

Att Davidsson får ledigt är ju någon annans fel isåfall! Är väl Ekelund som är chef för dem eller?
Sen håller jag med förgående talare att Davidsson bör vara varm i kläderna nu och ta över rollen nu som sportchef!
För nu tycker jag att Hult har flosklat klart. Han klarar inte av att leverera när det behövs som mest!
Vad händer om det nu inte kommer in en back o en eller två går sönder!
Oansvarigt mot spelare, fans o inte minst sponsorer som gör att man kan bedriva detta lag!

Hade jag varit er så hade jag lugnat mig med svartmålandet tills imorgon eftermiddag, så slipper man pudla.
Efter det varsågod…

Bildbevis för den som tvivlade. Jag tror dock inte att Johans närvaro hade gjort saken annorlunda. De har ju givetvis snackat ihop sig, Johan och Johan. Och idag så finns ju diverse hjälpmedel för att nå varandra. Allt från videosamtal till IP telefoni. Så hade det vart aktuellt för Hult att ta kontakt med Davidsson under kvällen igår så hade han ju med enkelhet kunnat göra det.

Jag unnar Johan Davidsson lite skidsemester. Förmodligen hade de ju redan bestämt att de inte skulle värva, därav gav Hult honom frisedel att dra upp till fjällen. Men säkert med uppmaningen att ha mobilen på 24/7 om det dyker upp nått.

Nu hände det dock inget (Om det nu inte skett den senaste timmen, och presenteras i så fall i morgon) så vi får väl nöja oss med de spelare vi har att tillgå. Sen är det bara att hoppas. Lyckas vi och går långt så kommer Hult att hyllas till skyarna, var så säkra. Men blir det tvärtom så lär det bli ramaskri och krav på hans avgång. Måste ändå säga att Hult kör sitt race och låter sig inte påverkas av nåt eller någon. Han har ju uppenbarligen en vision som han tror på. Men visar det sig nu att det inte håller denna säsongen heller, ja då är det nog dags att inse att loppet är kört och ge sin plats till förfogande för nån annan.

I alla fall trist att ingen presenterades. Man satt ju verkligen och hoppades. Speciellt efter Sirwards inlägg där en back var klar.
Får bli att köpa ett nytt tangentbord på måndag för F5 knappen har börjat “gnissla” :laughing:

Godnatt.

Jag missunnar inte Davidsson en skidveckan i fjällen, den som gör det är definitionen av dum i huvudet. Jag tar ibland ledigt från jobbet med men det finns vissa tider då min chefs svar kommer vara ”i helvete heller” på eventuella ledighetsansökningar och att vara ledig veckan innan transferfönstret stänger ger en konstig signal så länge de inte planerat världens bästa practical joke på oss fans och släpper namnen under morgondagen.

Har inget emot att pudla för övrigt, hade inte varit första gången jag haft fel och inte sista heller.

Enligt Hvfans på FB så har Hult förhandlat med Palola och Pulkkinen under fredagen, vad status är är fortfarande osäkert. Ni får ta det för va det är.

Skulle inte du gå och lägga dig? :wink:

Enligt Mattias Persson som jobbar för hockeynews skrev på twitter att HV var förstärkt med både Olli Palola och Teemu Pulkkinen
Eller försökt, men vi får se ifall någon gick igenom

Jag tycker inte nivån på den här truppen är det största problemet. 13 ordinarie forwards och 7-8 backar är för lite för att kunna gå långt. Att inte ha en full trupp inför avslutningen av säsongen kan bara ge sportcheferna underkänt som betyg.

Nej, hans skriver att Hult har jobbat på båda två, inte att de är klara.

Edit; citerade fel person & inlägg.