DEADLINE DAY 15 FEB 2019, Diskussioner

Ja och? de flesta av dessa har gått till klubbar som ligger efter oss i tabellen, eller till klubbar som helt enkelt varit i större behov av förstärkningar. Och som sagt, är de spets? Hade du hurrat om de hade kommit till HV? Det är ju bara ett jättekonstigt resonemang från din sida.

Versteeg, Har redan avhandlats, var aldrig på marknaden
Cerveny, Har redan avhandlats, var aldrig på marknaden
Sallinen, DIF + BRunäs, 22 matcher 7p pfffftpfff
Mingoia, Från allsvenskan till rövle, 16 matcher, 12 pinnar - bra värvning av Rövle, garanterat inte sedd som “spets” av någon på norra halvklotet.
Garrison, DIF, 34 år… på väg utför i karriären, en hyffsad chansning. tror inte någon sett detta som en spetsback. Bredd!
Gormley, Gjorde det hyffsat i More, ses nog som misslyckad i TPS. innan det, AHL i decennier. Sågs han som spetssback? pfffttffhhfffff BREDD!
Virta ?
Hardt - lågbredd

Som sagt. Vilka av dessa hade mottagits av fansen här på forumet som ett steg i rätt riktning, värvningsmässigt?

Jag tror att Hulth hade kölhalats om han slängt pengar på en enda av dessa spelare. Det hade skrivits en massa skit med massor av versaler, så till den grad att servrarna gått varma och Ringhals hade fått öka produktionen.

Inte om vi vill ha SPETS.

Även Verteeg hade troligen sågats av forumet. Skadedrabbad, inte spelat på tre månader. Minns att även värvningen av Erik Christensen en gång i tiden fick skit. Eller när vi tog in Lehtonen 2017 skrev en användare:

"Inte den Lehthonen jag trodde dock, en back med -11 i +/- från finska ligan.

Aja får hoppas det blir bra han är ju finne trots allt"

Den användaren kände ändå en strimma hopp. Imponerad.

Haha japp.

Annars är denna en favorit:
“Är väldigt skeptisk till sånna här panikvärvningar överlag även om det verkar vara en bra spelare” (om Christensen…).

mmm, jag är inte förvånad. Problemet i alla värvningar är att:

ny omgivning + ny spelare = nästan omöjligt att förutse resultatet

Detta borde folk ödmjukt inse. Detta gäller åt bägge håll, kass kan bli bra och bra kan bli kass. Värsta kombon är JÄTTEbra blir urkass, för det kostar rejält med lusentappar.

Du missar poängen. Andra lag agerar och värvar spelare med avsikten att göra laget bättre, om du eller jag anser att spelaren faktiskt förstärker laget är en annan fråga. Hult hintar om bredd när vi tappat spets. Det gör folk irriterade.

Hoppas han dunkar in Nättinen/Palola, en ny Borgman och att vi alla får äta upp vad vi skrivit.

Versteeg är ju en klassvärvning rakt av. Men jag är med på vad du menar :wink:

Hahahah :slight_smile: +1

Fast va? Det är ju inte ens relevant jämförelse. Man måste ju se varför lag värvar också, vilken situation de är i. Och DET ÄR RELEVANT vilka de har värvat eftersom det visar på marknaden. Du vill ha in spets till Hv, du räknar upp en massa förstärkningar som inte är spets - men som är vad som FINNS PÅ MARKNADEN. Det verkar vara lite svårt att fattat det.

Jag har också missat poängen. Du får re-iterera din argumentation. Börja med vad din tes är.

Hur är det inte relevant? Du missar poängen igen, andra lag tappar spelare/identifierar brister i truppen → värvar i hopp om att spelaren i fråga ska förstärka laget. Respekterar det mer än att inte agera alls.

Jag vill ha in spets, ja. Frågan är om Hult vill ha in spets: “…väl förberedda, och det vi plockar in måste inte vara spets.”

Ingen behöver äta upp vad de skrivit. Det som sker här är att folk ger uttryck för sina farhågor och/eller förhoppningar om olika eventuella värvningar. Att sedan i efterhand, och taget ur sitt sammanhang, använda ord som någon skrivit som en farhåga eller förhoppning i samband med en värvning är enligt mig ett rätt billigt sätt att hålla liv i sin egen argumentation. Som om någon här inne faktiskt vill att det ska gå dåligt för HV?! Men det är ju inte samma sak som att tycka att allt som klubben gör är bra eller logiskt. Vissa verkar ha svårt att hålla isär detta. Och det är det som, enligt min mening, gör att stämningen och tonen här inne allt som oftast hamnar under anständighetsnivån nuförtiden.

Du får tycka och skriva precis vad du vill - fortsätt med det! :wink:

Hur va de nu, är vissa medlemmar irriterade på vissa moderatorers översittarbeteende? :wink:
Försöker bara få fram min poäng, sett till värvningar inför säsonger är jag supernöjd med Hult.

Nej, det är du som missar poängen. Att de spelarna ger en fingervisning om hur marknaden ser ut. En handfull mediokra spelare. Och att de som har förstärkt är lag som är i större behov av förstärkningar. Förutom Växjö, som alltid värvar oavsett eftersom de verkar ha en outsinnlig kassa. Om en spelare bryter en nagel så tar de in en ersättare.

För att citera vad Sanny Lindström skrev bara för ett par timmar sen:
“Marknaden känns stendöd”

Inne på samma resonemang som Dekman mfl. Ska det värvas ska det vara en riktig bomb(inte så troligt)
Eller Ejdsell,Engvall,Elliot,Almqvist eller liknande= Spelare som känner väl till HV71 och som klubben känner väl till= Låg risk och stor chans för bra resultat.

Om det enda som finns på marknaden är Strömvall för enorm summa som aldrig levererat i Shl så nej tack!
Som nämnts tidigare Djurgåden värvar från Pantern, Malmö plockar upp 2 juniorer osv. Säger väl väldigt mycket om hur iskall marknaden är?(inget illa menat mot ovan nämnda spelare)
Jag tror inte att befintlig trupp kommer räcka till för att slåss om guldet. Men man ska ju inte heller värva för sakens skull som Hult gjorde förra året. Man har en ekonomi att förhålla sig till vilket kanske lätt glöms bort i frustrationen och längtan efter nya spelare. Sitter man i företagsledningen så måste man alltid göra en bedömning om det är värt att gå över budget. Som tex 13/14 var det va? Då värvade man ju 4 spetsspelare när man låg skrynkligt till med facit i hand såklart helt rätt. I värsta fall hade klubben åkt ur SHl så helt rätt beslut.

Om kokkoo vill ha fantasti summor för Strömvall vad tror ni då att KHL respektive NHL/AHL vill ha för att släppa sina respektive spelare?

Evertsson exempelvis lyckas gång på gång hitta spelare som inte finns på marknaden. Vad säger att Hult inte kan göra samma sak? Vill man så kan man.

Inte alls, jag hänger bara inte med. Det är så många som gett uttryck för så mycket. Låt mig få försöka beskriva min tolkning av din tes:

Du ser att andra lyckas med värvning. Du gillar att de agerar. Du bryr dig mindre om orsakerna till att de agerar, eller vilken aktion de tar. Du ser att HV71 inte agerar. Du vill att HV71 agerar med argumentet att det är bättre att göra något än inget alls.

Är det i närheten av din tes?