DEADLINE DAY 15 FEB 2019, Diskussioner

Tror säkert det finns intresse för Olle Liss hos flera klubbar i SHL. Frågan är väl hur sugna Rögle är på att släppa Liss. Tror inte han har så hög lön och då kanske det är bättre att behålla honom än att släppa honom till en konkurrent.

Är det ens relevant? Just nu hittade du på egen fakta om hur många skott han behövde för att göra mål och inte hur många han gör per match.

Men eftersom att du frågar.
Han skjuter 2,39 skott per match
0,26 mål per match
0,44 assist per match
0,71 poäng per match

Jag trodde folk insåg att siffran 20 inte var ordangrann utan mer jag som säger “för mycket sumpade chanser per mål”

Jo, jag förstod det men tycker trots allt att man kan försöka kolla lite istället för att bara gå på känsla.

Med det sagt så håller jag med dig i det du försöker säga, han har fått många väldigt klara lägen där han borde kunnat avsluta betydligt bättre och det tror jag dom flesta här inne håller med om.

Även om något är klart så behöver man väl inte tillkännage det innan deadlinen är slut va?

Nej, alla papper måste bara vara fixade.

Men det känns lite som att greppa efter halmstrån just nu.

Styrman kom väl typ 2350 om jag inte minns fel?

Är det någon som bor i närheten av Kinnarps Arena som kan se om det lyser på hans kontor?
Sitter och uppdaterar alla sidor man kan men är ju ingen mening om Hult gått hem för dagen!

Vi kommer givetvis inte värva nånting. Då hade vi redan gjort de.

Du tror inte han har en mobil?

Nehe nu lägger jag mig. Hult avgå

Haha herregud… vissa verkar tycka att en värvning på deadline day är viktigare än allt annat, dy gör helt rätt i att gå och lägga dig i alla fall, rätt trött på din konstanta negativitet gentemot Hult! Han har ju bevisligen värvat ett lag som med rätt tränare har varit toppklass i SHL allt hänger inte på värvningar i Februari, fattar inte denna värvningshets

“varit” toppklass. Blir sjukt förvånad om vi klarar top4 med detta laget

:laughing:

Ja gör det snälla.

Tung Deadline Day. INGEN har ett enda rykte.

Jag som tycker att det är väldigt intressant med statistik kan inte låta bli att bemöta den här typen av påståenden.

Såhär ser iaf effektiviteten ut i år (alltså antalet mål / skott på mål). Statistik över hur ofta de missar målet verkar inte finnas så det kan vi inte ta hänsyn till. Din “grymma” avslutare har dock faktiskt sämre effektivitet än både Önerud och Thuresson som du lyfte fram. För övrigt lite förvånande att Brännström toppar!

1. Brännström 17,4%
  2. Ljungh 14,5%
  3. Önerud 13,2%
  4. Thuresson 13,0%
  5. Wennström 12,5%

Enligt ett fan så skriver han på Expressen att en pålitlig källa så har Hv gjort klart med en spelare!
Någon mer som hört det?

Frippe: vem skriver vad? Länk? Desperat! :smiley:

Expressens livechatt så påstår en att Hv har gjort klart med en spelare enligt hans säkra källor