Digitalt medlemsmöte 16/12 kl. 18.00

Ingen länk här heller. Instämmer med föregående talare gärna en kort summering om någon orkar :slight_smile:

”Vi är inte nöjda, jag är inte nöjd, styrelsen är inte nöjd”, säger styrelseordförande Sten-Åke.

Diskuterar mycket kring utveckling kring positionen i SHL. Både med Agne och ligger nära sporten. Känner sig trygga med att man använder de verktyg som finns. Övertygad om att man kommer ha en bättre andra halva av säsongen.

Kommer gå igenom alla frågor som skickats in till medlemsmejlen, säger Freijd.

Kanske lika bra att man inte fick en länk. Inte bra för blodtrycket.

Men tack lejacques för uppdatering!

Agne går igenom ekonomin: Prognosen är att man går back 14 miljoner istället för de 50 miljoner man utgått från i worst case scenario.

Positivt!

Nu GM Peter Ekelund. De presenterar först en kortare genomgång av varje område, sen frågorna vad det verkar.

Hittills har inget sagts som ger någon inriktning för hur man tänker lösa det här. Man dribblar med ekonomin, men pratar inget om vad som görs för att lösa situationen.

Nu kom det en intressant fråga: hur motiverar ni den sportsliga inriktningen mht de dåliga resultaten sen 2014/2015?

Styrelseordföranden svarar att man tror att fans inte hade nöjt sig med lägre ställda mål! :open_mouth:

Oj 14 miljoner låter betydligt mindre en vad jag trodde. Det är positivt!

Hur motiverar styrelsen den sportsliga satsning som föreningen gjort sedan 2014/2015?

Sten-Åke: Stämmer målsättningen med vad vi presterar? Vår sportsliga målsättning har alltid varit hög och vi tycker att vi är en klubb som har förutsättningar för att ställa höga krav på sig själva.

Vi hade vågar jag påstå goda förutsättningar gå långt i säsongen som var. Byggt sig bra förutsättningar. Blev inget slutspel, så facit finns inte.

Han tycker vi är där uppe med tanke på vilka andra som vunnit guld. Det kan bli bättre dock.

Agne tycker man ska ha kvar målsättningarna.

Svaren på frågorna hittills andas att man inte fattar hur man ska nå målsättningarna. Topp 4 och semi står kvar. Även nu!

Agne: man ska veta att när man som spelare eller ledare kommer till HV så slåss man om medaljer! Skygglapparna är på och kommer aldrig åka av med detta pajasgäng alltså.

Nu försöker Agne bortförklara sitt idiotiska brev. Det är ju synd om alla i organisationen, eftersom de skruvat upp förväntningarna på sig själva… Stackars alla alltså. Sopa.

Tycker ändå Agne ändå svarar vettigt. Han ångrar ju sitt uttalande eftersom det misstolkades, enligt dagens JP.

Han säger typ det han säger i intervjun. Vettigt svar, om jag får säga det själv. Han uppskattar saklig kritik.

De som mejlar och skriver vänligt svarar han. Men de som kastar koblajor lägger han i papperskorgen.

Som jag skrev häromdagen: Man får de svar man förtjänar.

Däremot håller jag med Shitkicker. Väldigt mycket prata runt.

Svaren hittills ger ingen känsla av att man kommer att lösa detta. De säger bara att de inte är nöjda, men inget om hur man ska lösa detta, eller vad som är fel. Alltså, de har ingen aning.

Johan och Johan har Agnes och styrelsens fulla förtroende. De sitter säkert. Alla sitter säkert. Det enda som inte sitter säkert är HVs plats i SHL.

De tycker att de gjort rätt med att förlänga med sportcheferna… Fattar inte riktigt varför, mer än att han tycker han gjort rätt.

Sten-Åke. Styrelsen har diskuterat vid två tillfällen med Hult under den här krisen, om jag fattar det rätt. De känner sig väldigt trygga med det Hult redovisat och analysen.

Jösses…

Alltså. Man är inte nöjda med resultaten. men väldigt nöjda med personerna som är ansvariga för resultaten.

Visst, Agne ångrar sig och ber om ursäkt. Grejen är ju bara den att han aldrig skulle ha uttalat sig så. Han ska vara mer slipad än så.

Johan Hult om när man ska agera: Vi har gjort en hel del. Justerat spelidén för att hitta vägar att vinna matcher. Adderat namn i spelartruppen och så på det Lillis.

Ett ständigt pågående arbete, säger han.

Plus till Johan Freijd som modererar bra.

Så jävla uselt! Detta är det värsta group think jag någonsin varit med om! Detta innebär ju att denna soppa kommer att utspela sig alla kommande säsonger så länge dessa galningar får leda föreningen!

Davidsson: Vi har inte nåt under åren haft samma spelsystem. Däremot utgått från en idé. Systemet förändras hela tiden.

Öppen för att justera sin spelidé, men inte ändra helt mitt under säsong. Inget man rekommenderar.

Fan. Johan Davidsson kan bara öppna munnen och man är såld. Även om han säger saker jag inte vill höra.

Hahahaha! Johan Davidsson beskriver hur man vill spela med anfallsglad hockey som ger motståndaren lite tid! HV spelar ju för fan precis tvärtom! Ger bort mängder av tid och skjuter ju för fan knappt ett skott!

14 starka SHL-lag, svarar Hult på påstående om resultaten och missade målsättningarna.

Kritiken är befogad, säger han.

Tar åt sig, vänder och vrider på stenar, och jobbar ännu hårdare.

Återigen, det snackas mycket. men i princip ingenting om hur man ska vända trenden. Varken spelmässigt eller lagmässigt.

Hult säger att han tar till sig av kritiken genom att jobba ännu hårdare och vända på de stena de vänder på. Jag skojar inte. Han sa så!!!