Jag gillar att man verkar försöka satsa på unga talanger som verkligen brinner för att få visa sig och har en lovande framtid.
Sjukt jäkla osäkra värvningar hittills dock. Hoppas att det slår rätt ut, litar helt på Björn, jag tror han vet vad han håller på med. Men man är fan skeptisk.
Mycket av tilliten till björn från mitt håll kommer efter att ha hört en av analytikerna i en podd. Nu är ju i vart fall rekryteringarna grundande i någon typ av verklighet, och det verkar finnas en Idé…
Man måste inte välja mellan pest eller kolera. Vi har 33% av vår topp 6 på plats och rykten handlar främst om breddvärvningar.
Tycker namnen som cirkulerar är helt ok för botten sex men det är ingen av dessa herrar jag vill se i våra toppkedjor. Det här är den typ av spelare jag vill se ersätta WIN, Tedenby och Tikka.
Jag hade önskat få men spetsiga värvningar. Vi står med ena benet i hockeyallsvenskan och föreningen har aldrig varit mer “fat and happy”
Det kommer spets värvningar. Lindström är den ända som är tänkt i topp 6 av dem som ryktats hit än så länge? Lagerberg ska kampera om plast i 3 backpar. Jag litar på björn tills motsatsen är bevisad.
Alla spelare som ryktas in (och är klara) kanske inte är de sexigaste värvningarna men jag tror att man får ta och hia sig lite.
HV’s plats i näringskedjan är inte vart den en gång var. Vi kan inte köpa in två toppkedjor bara sådär, inte utan att vinna på EuroJackpot först.
Jag tror att det är ett jäkla mastodont-pussel som läggs innanför de stängda dörrarna på Husqvarna Garden och som förmodligen inte är färdigt än på länge.