Diskussion om seriöst rykte (25/26)

Tror Martin kommer bli grymt bra. Har fått en bra utbildning i FBK och nu blivit mogen för att ta kliv.
Spännande tycker jag allt jämfört med spelare som Kokkonen, Stakkestad och Hansson från Allsvenskan som tidigare sportchefer har huggt på.

3 gillningar

Efter HV så är det Skellefteå och Luleå som jag ser mest av då jag har familjemedlemmar som håller på dom lagen.
Lindström i full form är en klar uppgradering av Kero, likt Kero ansvarsfull men mycket mer delaktig i spelet och ännu starkare framför kassen än Kero. Ifjol var Linus jäkligt bra men har som sagt missat hela denna säsongen så när som på sista slutspelsmatcherna.

2 gillningar

Inget att skryta om. OK spelare. Förhoppningsvis utvevklingsbar. Rätt för HV just nu? Tvek…

2 gillningar

Hade det varit bättre med en Hansson 2.0? Antingen värvar vi ungt, utvecklingsbart och fräscht eller en 30 årig avdankad allsvenskspelare, jag vet vad jag hade valt iallafall.

2 gillningar

Hade vart bättre med en spelare med högre kaliber? Absolut. Var Hansson det? Nej.

Kanske dags att fylla på åvanfrån

Känns rätt tydligt som att Björn håller på och bygger om både löne och ålderstruktur i laget.

Vill förmodligen ha in billiga spelar i botten-6 för att lasta mera pengar på topp-6. Likadant på backar där man förmodligen vill ha ett billigt 3e backpar för att sedan kunna lasta mer pengar och speltid på topp-2 backparen.

4 gillningar

Har varit inne på detta tidigare, och det får bli mitt mantra denna sillyn. Hela poängen med Björn måste vara att han kan hitta prisvärda spelare som tar nästa steg hos oss, inte som tidigare sportchefer lasta stora kontrakt på spelare som redan har lyckats. De värvningar han gör kommer därför på pappret att kännas tveksamma, men flera ska - förhoppningsvis- överträffa förväntningarna hos oss. Det är bara att kolla på Malmö. Flera som han lyft in dit hade vi tackat nej till på förhand.

Vi får nog hålla lugnet och lita på Björn.

3 gillningar

Lasse L klar….

1 gillning

Eller Linus L.

Tror det blir Linus

Lawrence Lilut!

23 gillningar

Kul ändå med alla LL:s. Hade varit fint om de sparat på Lagerberg också så hade det kunnat vara tre :smiling_face:

3 gillningar

Lias Leandersson

Edit: Du hann före med Piluten :partying_face::smiling_face:

9 gillningar

Laromir Lagr och en platta öl!

12 gillningar

Å en biltema köööörv :smiley:

1 gillning

Hahaha ja, det hade varit otroligt kul

Man vet att alla här är väldigt engagerade, skulle precis posta den här bilden :squinting_face_with_tongue:

1 gillning

Ltaropramen…

Lovar att Freijd sitter och svär över missen i detta nu.

5 gillningar

Ludvar och luder!

2 gillningar