Johnsen är 1C innan jul. Kom ihåg var ni läste de först.
Han har ju levererat var han än spelat så varför inte såg nu att han fick -2 på enda matchen i SAIK denna säsong. Nä usel värvning
“Intelligent People Buy from IKEA” var det någon som sa
Sanny och Höken tycker i podden att Johnsen hade mått bättre av att gå till Frölunda och lånas ut istället för att gå rakt in i ett SHL-lag. De är osäkra på om han är redo.
Ska vi tippa på att Höken kommer säga nåt sånt om alla Björns värvningar
Man hoppas alltid på för mkt. Att man aldrig lär sig…
Johnsen, spännande spelare, absolut, och jag är glad att han kommer till HV för en hypotetisk 3:e centerroll. Känns bra så långt. Men att det också innebär att en spelare som gått skadad en HEL säsong, utan tidigare erfarenhet av toppcenterroll, då går in som en av två toppcentrar känns….inte lika bra.
Johnsen känns bra, men fortfarande en chansning.
Lindström är också en chansning pga hans skada. Det bara chansas hej vilt med förhoppningar!!
Att ta in två toppcentrar utöver Lindström kan vara att gapa efter för mycket, men samtidigt det som hade skickat tydliga signaler om att HV måste bli bättre. Jag hade absolut accepterat ytterligare en center av Lindströms kaliber, alltså på samma nivå som Lindström. Med SHL-erfarenhet, säg Niederbach exempelvis. Då hade den centern och Lindström kunnat tampas om 2C och 3C. Nu ska en HA-chansning och en säsongsskadad spelare tampas om 2C och 3C.
Och så Tikka på det…..
Om han ska vara 3e och Lindström 2a tycker jag centersidan redan nu är sämre än senaste säsongen.
Då hoppas jag han blir 4e center Tikka drar sen in med 1a och 2a center.
Vi har låst upp runt 600 k i månaden på två totalt odugliga spelare.
Tänk om vi kunnat lägga dom pengarna på klass.
Vi är låsta pga Nubben ett år ytterligare.
Håller med. Förutsatt att detta samt Lindström stämmer så känns centersidan försvagad. Alldeles oavsett egentligen om vi hittar ngn hyffsat likvärdig 1a med Borgströms klass.
Sen är det väl tyvärr bara att inse att det är där vi befinner oss i hierarkin. Lockar vi med samma alternativ som andra SHL-klubbar är vi inte med i matchen.
Fast Frölunda har redan full centersida kommande säsong, därav att man vill låna ut honom. Underbart hur vissa bara kan se det negativa i varje värvning.
Om han behöver slå Tikka, Lindström, Nilsson och Reber för att vara förstacenter borde han rimligen vara det från omgång 1.
Om man ser på det nyktert och bortser från det höken säger om att han är tänkt att ersätta fisken. så tro jag att det blir bra!
Om tanken är att ersätta exempelvis Martin mot Måns och Lagerberg mot Nyberg för att på så sätt göra truppen bättre mot en likvärdig eller billigare peng, så gillar jag iden. Det viktigaste blir att ersätta dem viktiga nyckepositionerna med ren klass. Där kan vi inte chansa
Jag tror Lindström kommer göra ett jävla avtryck. Han kommer inte dominera på något sätt men tror ändå vi kan vänta oss en jäkla arbetsinsats varenda kväll och ett grymt stångande kring målet. En Falk 2.0.
Vi är såhär låsta av egen fri vilja eftersom ledningen bestämt sig för nedskärningar i a-laget. Vi tappar motsvarande två topp-6 spelare.
Glömde Brännström.
En medioker spelare med topplön även han.
Så är det naturligtvis, jag har absolut inget problem att förstå varför Martin väljer oss.
Så Lindström kan axla Keros insats, är det din analys?
Personligen tror jag Johnsen kommer ersätta Kero, att Lindström ersätter Fisken. Sen behövs det ngt utöver det vanliga som första.
Problemet är väl att vi behöher bli betydligt bättre. Det räcker inte med ett i bästa fall likvärdigt lag…
Ja, jag vill tro det. Jag tror han är bättre. Jag har ju mina farhågor kring hans fysiska status men tror Lindström är en bättre gnuggare än Kero.