Jag tar Martin Johnsen alla dagar i veckan före Dower Nilsson. Tycker detta känns ruggigt spännande.
Ska ersätta Fisken tydligen
Att tillägga va att killen va överlägset bäst poängmässigt för Mora. Vann interna poängligan med 47 pinnar på 49 matcher. 12 poäng före tvåa. Imponerande. Han väljer också HV före Frölunda. Intressant…
Martin Johnsen ersättare för fina fisken enligt Svensson. Kan det verkligen stämma att en allsvensk C förväntas ersätta fisken?
Håller dock med om att det känns som en spännande spelare.
X
Lindström
Johnsen
X(Tikka)
Spännande värvning. LDN kan spela vinge också så frågan är om man tar bägge ändå.
LDN kan lira i 4e känner jag om han blir klar. Men kanske ett för ungt lag då?
Intressant, jag trodde han var klar för Skellefteå och skulle följa med Daniel Hermansson dit. Kanske bara var Sanny och Svensson som spekulerade om det under säsongen då.
Ännu mer från HA?
Är det ett budgetbygge vi håller på med? IKEA-HV?
Har någon ett spindel diagram på Johnsen?
3: center skulle jag tro så då är Lindström garanterat nr 2. Spännande värvning dock så enkelt är det inte att snitta 1 poäng per match i Allsvenskan.
Mkt spännande spelare som framförallt beskrivs som väldigt bra med pucken. En av de mest spännande från HA och kändes givet att det skulle bli SHL för honom nästa år. Att VF var med längst och drog i honom säger väl en del. Vi behöver ju centrar till alla kedjor, så för en plats i någon av de två undre känns det här fint.
I Frölunda va planen att han skulle lånas ut år1.
Där är skillnaden.
Som går att läsa ur xpressen:
Frölunda ville ha honom på kontrakt/under uppsikt i Mora en säsong till, dvs trygg och säker värvning. Vi går all-in och ger honom ett Tikka-kontrakt med extra allt. Full fart, rakt in i första C med 25 min per match och alla PP, dubbla PP, trippla PP i alla matcher, även o-ombytt vid skada.
jisses.
malmö är och förblir ett skällsord.
men vi kommer ha ett bra lag i HA 26/27
IKEA är bra. Så why not.
Inga direkta påsksmällare man möts av. Mycket HA nu känner jag.
Ja, precis så är det ju verkligen. Men. Vilken typ av spelare ska vi fylla 4 centerplatser med?
Ja ännu en HA värvning… Jag är inte helt övertygad även fast han säkert är en av dom bättre värvningarna man kan göra från HA. Som folk skriver lär han gå som 3e center, och att ha någon helt oprövad i SHL där är väl inte direkt drömmen. Speciellt inte när vi har Tikka, SHLs sämsta center, som 4e center (-19 och -12 senaste säsongerna).
Att bryta med Tikka är ett måste! Och då hade man kunnat ha en HA spelare som 4e center istället, men Johnsen är väl inte direkt en 4e kedje spelartyp.
Har sett Johnsen några matcher och han har varit riktigt bra i HA av det jag sett. Sedan är det en chansning så gäller att vi får bra utväxling och att hoppas på utveckling och att spelare tar steg är ju alltid risky, men jag säger ”go for it”.
Det enda som lugnar mig lite är att vi numera har analytiker som scoutar spelare. Så finns ju en chans att vi får se nån/några värvningar som faktiskt tar kliv och levererar bra i förhållande till peng
Just nu känns det som att HV precis spelat upp sig från HA och det byggs ett lag som ska försöka hänga kvar i SHL.
Men BL & Co kanske har en rejäl 1a Center mm i bakfickan…