Diskussion om seriöst rykte (25/26)

Känner detsamma. Bästa som finns är när våren kommer och man gottar sig i andras lidande.

Tror dock inte Lehtinen ska stå för mycket. Det var nog en anledning till att han föll igenom i kvalet.

1 gillning

Borde väl vara 60-65 procent av matcherna fördel Lehtinen?

I den bästa av världar. Tycker det låter rimligt. Men allt hänger ju på om Dichow lyckas komma upp i nivå

Vilken jävla pangvärvning!

1 gillning

35-17 typ

2 gillningar

Vi behöver en etta som håller bra SHL-nivå. Lehtinen är exakt detta. Han kan stå många matcher per säsong och hålla en god nivå. En tung punkt på önskelistan som bockas av. Guldstjärna, Björn.

Nu centerdjup och -spets samt erfaren backcoach, tack :heart_eyes:

Svartvadet tyckte FBK skulle gå all in på Lassi.
Han borde kunna Lehtinen. MoDoit som han är:

2 gillningar

Intressant inlägg om att HV skulle uppvaktat Lehtinen i samband med kvalet. Det var ju spekulationer om att MODO uppvaktade Jonathan Ang i samma veva. Då skulle de här två kunnat påverka utgången av det slutgiltiga resultatet. Konstigt, men det skulle ju verkligen kunnat bli så.

Jag tror inte att någon, som har någon form av koll, tänker så. Exempelvis. Hade du sagt nej till trion Patrik Karlkvist, Viktor Lodin och David Quenneville från Oskarshamn när de åkte ut? Samuel Johanesson, Johan Larsson och David Sklenicka från Brynäs när de åkte ut? Personer som bedömer spelare baserat på vilken klubb dom kommer ifrån istället för att faktiskt bedöma individen och dess hockeyskills får mig att dra en lång suck och känna att botten är nådd. Växjö kom tvåa i serien förra året, om vi då hade värvat Eric Martinsson från Växjö, hade du varit i extas för att vi värvat från en toppklubb? Lite samma skumma tänk…

Lehtinen tror jag kommer bli ett riktigt bra tillskott, baserat på hans insats som hockeyspelare.

23 gillningar

Vi får i och med detta en hyffsat ung målvakt som redan hunnit med att vinna guld och representera landslaget en del.
Var med i VM-truppen ifjol och har i ligans sämsta försvar (Modo) ändå fina siffror.

Svårt att tro att vi kan landa en bättre målvakt. Då spelar man förmodligen i NHL.

1 gillning

Mycket klokt inlägg! :100:

Att det nämnts från folk här inne att vi måste sluta värva från botten är inget nytt. Så upplever jag tongångarna iallafall.

Så fort det nämns att spelare från botten ryktas hit så blir många skeptiska och typ “det här kommer aldrig ta oss framåt, vi måste börja värva från vinnande lag och inte ta från botten” Har folk inte varit skeptiska mot lehtinen för att han var svag i kvalet och för att det är just ett annat botten lag som man värvar ifrån???

OCH IGEN jag tror att lassi kommer göra oss nöjda som jag skrev i tidigare inlägg.

2 gillningar

Lehtinen är nog med 70% sannolikhet en uppgradering från Hugo nästa år.
Det svänger om målvakter och Hugo var väldigt bra under inledningen av säsongen. På pappret väljer alla Lassi 100 gånger av 100.

Om vi ska köra en dyr utköpslösning så är väl Lassi bland det säkraste alternativet jag kan komma på. Sandström är nog 50-50 mot Hugo och Tomkins kanske 60-40.

Målvakter är voodoo så vi får se hur det går.

Jag tror definitivt att Lasse Lehtinen är en målvakt som är så bra som vi kan hoppas på att få. Det handlar ju om att förstärka laget på alla positioner för att helheten ska bli bättre.

Att fortsätta med Alnefelt som förstemålvakt är ju inte realistiskt, med tanke på hans minst sagt usla statistik och otroliga svajighet. Frågan är vart han tar vägen. Hans marknadsvärde lär ju vara ganska lågt.

8 gillningar

Nu ska man inte stirra sig blind på siffror alls, men kollar man Lehtinens senaste år i Finland så har han bara vid 1 tillfälle gått över 2mål i snitt per match som får ses som galet bra siffror kan jag tycka. Att lyckas få ihop 1.38 i snitt på 35 matcher är smått otroliga siffror och de gav 94% Detta gjorde han säsongen 20/21..

7 gillningar

Björn Liljander efter match 2…

Man lär ändå kanske hitta något lag i Finland som kanske vill värva honom för typ 100/mån? Han har ändå potential men va ju katastrof denna säsongen

Martin Johnsen från Mora tydligen klar enligt Svensson

Tycker det känns som en spännande spelare. Men är det återigen inte spelare vi redan har? Dock center vilket behövs. 3e c kanske?

1 gillning