Hoppas han har rätt. Vore en trevlig start på påsken!
Tror inget matnyttigt kommer att komma ut förrens man gjort klart vart Hugo skall ta vägen. Kanske Liiga eller möjligent DIF om dem går upp, men det kommer inte bli klart förrens om 2 veckor tidigast
Svensson har ju redan skrivit att HV är intresserade så det är ju ingen raketforskning direkt, skulle inte förvåna mig om han drar en chansning bara.
Hockeynews har nu också gått ut med att Lehtinen är klar.
Som de nämns ovan, nu skriver även hockeynews det.
Wow. Då menar man iaf allvar med att uppgradera även om vi redan sitter tjockt på avtal.. Vore väldigt välkomna nyheter.
Riktigt bra om det stämmer. Som jag sagt flera gånger så anser jag att Lehtinen är bästa valet utav de namn som kopplats till HV.
Sanny inför kvalet
" Lassi Lehtinen
Kan vinna matcher helt på egen hand. En av SHL:s bästa målvakter de senaste säsongerna. Det är Lassi Lehtinen som är den stora skillnaden mellan lagen och som gör att jag tror att MoDo kommer vinna den här matchserien.
Han fick 5 getingar i betyg av 5.
Hugo och Dichow fick 2 i betyg.
Borde helt klart vara en toppmålvakt även om jag sett få MoDomatcher dessa säsonger bortsett från matcherna mot oss.
Dessa siffror från 20-21 när han vann guld i Finska ligan är ju helt sjuka??
1.38 .940
Gillar valet av Lehrinen. Den rimligaste lösningen av en SHL målvakt som finns tillgänglig på marknaden. Tänker att man har scoutat honom bra också med tanke på att de mötte honom i kvalet men känns ändå bättre med tanke på att den statistiska aspekten vägs in
Utifrån reaktionerna på modos forum. Värvningen verkar solklar. 5/5
“Han gjorde oss till SHL-klubb förra säsongen, utan honom hade vi åkt ur redan första året.”
En kommentar från MoDos forum.
Jarmo Myllys och Kari Takko. Finska målvakter är bra i HV
Visst, Lehtinen vek ner sig totalt i kvalet. Men på samma sätt som vi inte kan ta höjd för att Dichow kommer bli en målvaktsfantom, bara för han gjorde det bra i kvalet, finns det heller ingen anledning att på förhand döma ut Lehtinen.
På pappret gillar jag värvningen. Helt klart en uppgradering jämfört med Alnefelt.
Lehtinen och Larmi båda landslagsuttagna.
Hyffsat jämna siffor ( lite fördel Lehtinen) trots sämre lag.
Vem av dessa anser ni är bäst?
Lehtinen. Ska bli spännande att se hur Larmi klarar sig i ett betydligt offensivare Färjestad.
En klassvärvning av Liljander som lätt kan ta 35-40 matcher kommande säsong och där Dichow kan komma in och avlasta vid behov.
Ja hatten av för Björn om detta visas gå igenom!
Vore helt fantastiskt om vi lyckas ro denna i hamn. Extra roligt att gå in och mysa på mOdOs forum i detta nu..
Vilka jävla syltryggar. Inte en enda kommentar om hur illa det var när snacket gick om Ang men nu är det ”värre än doping” och allt möjligt. Parodi på hög nivå!
Ända anledningen till att jag är skeptisk till lehtinen är för att han kommer från ett bottenlag. “Vi måste sluta värva från botten om vi ska bli bättre” Lite så tänker jag och dem flesta vill jag tro.
Men det är den ända anledningen jag har till att vara skeptisk, och det argumentet håller inte. Jag vet. Så slutsatsen blir att det blir nog bra hahah.
Har läst 2 inlägg på Modo forumet som gör gällande att HV71 kom med ett erbjudande under kvalet. Misstänker att det är Bs.
Frågan är när dialogen inleddes?
Alltså jag är försiktigt optimistisk.
Hugo är inte i närheten av att hålla nivån som krävs.
Av de alternativ som verkar finnas på marknaden så är detta alternativ bra.
Säsongen 22-23 i TPS stod Lehtinen 52 matcher i grundserien.
Galet!