Diskussion om seriöst rykte (25/26)

Tror på Lagerberg. Vi knycker en backtalang framför ögonen på andra intresserade SHL-klubbar. Rörligt och bra spel med puck. Såvida vi är ett spelande lag som har mycket puck så är detta en intressant värvning som inte tar mycket mer än nämnvärt på budgeten.

6 gillningar

Det var andra tider förr. Nu vill alla ungdomar framåt snabbt i karriären och kräver speltid högre upp i hierarkin.

Tror inte Träff & HP är särskilt nöjda med en säsong till att harva runt i en tredje eller fjärde lina i ett bottenlag i SHL. De behöver både speltid i PP & PK! HP har en gubben i lådan egenskap där han kan dyka upp och bara vara på rätt ställe. Det är en ovärderlig egenskap om han får bra med SHL-rutin.

Rutinen kommer man aldrig få i ett bottenlag i SHL under rebuild!!

Om det är så. Ja, då blir det nog svårt att behålla dem. För de kommer inte få några topproller kommande säsong heller.

1 gillning

De skriver nog på för sitt NHL lag. Dock har HV rättigheterna i SHL, men det tror jag inte NHL klubben vill. Men det gynnar HV att släppa över ungdomarna och göra plats för andra spelare som kan lyfta oss från träsket.

Detta handlar för mig om överlevnad :upside_down_face:

Ja det är helt sjukt att ett lag som behöver lägga alla pengar på spets fortsätter att värva bredd när den enda styrkan organisationen har (vid sidan av att kunna slösa pengar) är juniorverksamheten.

Om vi ofrivilligt tappar Landén och Gustafsson känns det ändå mer ok. Så länge vi dumpar Engsund och Nyberg utan att värva fler spelare med albatrosskontrakt vill säga…

Sen kan ju i det i all bredd ändå finnas olika specialiteter, förmågor och talanger. Förhoppningsvis ser man en roll som våra egna inte kan fylla.

1 gillning

Enligt Aftonbladet försöker HV bryta Engsunds kontrakt. Någon med plus kanske kan fylla på med info?

1 gillning

gött

1 gillning

Det har de precis som Engsund velat länge men det är ju till de rätta villkoren, så så sett inget nytt.

1 gillning

Väntar väl på att Luleå kanske vill ta en del av kontraktet. Bara om de tar 50% hade varit en vinst för HV känns det som.

Känns som en rimligt brytning med tanke på att Englund inte är den spelskickliga backen Liljander vill ha direkt

Luleå måste väll vara beredda på att spendera, dem vill ju verkligen ha honom så tror inte det kommer vara omöjligt att komma på en lösning. kan tänka mig att HV betalar 30% av hans lön vid en övergång.

Länka artikeln?

Vetifan om Luleå kommer vara intresserade till nästa säsong. Va nog sugna att stärka upp inför slutspelet. De lär ju kunna hitta en liknande spelare som är yngre samt för en billigare peng.

Lucas Lagerberg klar enligt Expressen. Märklig värvning?

gammla nyheter, men ja

Jaha? Sorry.

Är Engsund inte värd ens 120 000 för HV?

Vad har han bidragit med under säsongen och hur mycket värderar du honom för? Vinner nästan pris som sämsta back skulle jag säga för HV.

Bara att läsa över i tråden. Blir lite repetetivt när tionde killen skriver att han är klar.

1 gillning