Diskussion om seriöst rykte (25/26)

HV intresserade av Shinnimin, kan de vara Lenc ersättare?

Tror inte detta rykte är seriöst, har väldigt svårt att tro att HV skulle visa intresse för filmaren nr 1 i ligan.

3 gillningar

Kom i lokaltidningen nyss:
”Jag hann inte prata med honom i samband med dagens träning. Men det har under kommit flera tips om att HV71, den enda klubben utöver Luleå Hockey han följer på X, är intresserade av Brendan Shinnimin. Hans kontrakt går ut i vår.”

Vår lokaltidning brukar ha extremt bra koll på Luleå och dess spelare.

1 gillning

Kan det va så att det blir ett byte med Engsund och Shinimin? Hade tagit de rakt av helt ärligt. Luleå lär inte vilja ha kvar honom och HV vill bli av med Engsund.

han har utgående

Jacob Johannesson, sportexpressen skriver på X att han hört att detta är rykten helt tagna ur luften…så vi får se.

Kuriren väljer ju dock att skriva om detta.
Tänker ändå att när en tidning skriver om det så borde det väl inte vara helt taget i luften utan finnas någon substans?

Sen innebär det ju såklart inte att det blir något iallafall.

Engsund ut och Brendan Shinnimin in?

Enligt hockeynews så ligger Shinnimin mellan 150-200k i lön.

Liljander kanske har en räv bakom örat.

1 gillning

Har utgående kontrakt men tveksamt om Luleå vill förlänga med tanke på spelarna man har på uppgång och på kontrakt.

Alla spets spelare (- Omark)

Och på uppgång Hedqvist, Granberg, Ihs-Wozniak och Filip Eriksson (Ny från Växjö/DIF).

Ryktet baseras på att han följer Hv och Luleå på Instagram, som jag förstår det.

På twitter.

Ursäkta, har inte postat på ett tag men har sett en sak i olika trådar som får mig att reagera. Det verkar återigen surras om Lias Andersson, folk skriver ”om Lias kommer” och använder honom i möjliga formationer. Om det skulle ligga i en drömtråd fine men det har väl inte visats några tecken på att Lias är påväg att lämna Biel? Han har kontrakt nästa år och har en poängmässigt helt okej säsong bakom sig.

Ledsen om jag låter negativ men det här forumet har gått runt på ogrundade Lias-önskningar i fem silly seasons nu och varje gång med samma utkomst.

Om det finns någon indikation eller rykte som jag missat så ber jag gladeligen om ursäkt men i det fall att det inte finns någon grund för det så tycker jag fan att det får räcka med Lias-tjatet nu.

4 gillningar

Ja? Innan dess körde vi helt ogrundade André Petersson-önskningar och ännu längre tillbaka var det helt ogrundade Jesse Joensuu-önskningar.

Det är silly på forumet och det i ordets direktöversatta bemärkelse. Bra så.

3 gillningar

Du har rätt, vi har spårat ur helt allesammans. Jagr, har han ens nämnts såhär långt? :thinking::face_in_clouds:

Nej, för att vara lite allvarlig nu. Det snackas om Lias och han hör till rariteterna men att han ska komma till HV nästa säsong kan vi, som du skriver, mycket riktigt räkna bort. Kan handla om att man vill ha en ”Lias-typ” mer månne :thinking: men Lias-inlägg bör mycket riktigt var placerade i ”spelardrömmar-tråden”

3 gillningar

Då kan vi avskriva det som ett seriöst rykte, om det någonsin var det….

3 gillningar

Av highlightsvideon att döma så verkar Lagerberg vara duktig på att skjuta i rätt läge. En viktig egenskap som har saknats hos ett flertal av våra tidigare backar. Dessutom ser han ut att ha fin skridskoåkning.

6 gillningar

Då tolkar jag dig som att han framstår som scoutad?

Vart är världen på väg…

5 gillningar

Han har en imponerande rörlighet på linjen för att skaffa sig skottlägen. Finns väl iof en risk att det i SHL blir mer kontringar än mål om han inte lär sig att välja sina lägen.

2 gillningar

Vad tycker folket gällande ryktet att Liam Dower-Nilsson ska vara klar för HV71? Liam har ju varit ganska hajpad under juniortiden, är draftad (134) och kommer från ett vasst år i ett annars väldigt dysfunktionellt Björklöven. Avslutade säsongen som första center, bäst +/- i Björklöven och nästbäst i hela serien. Känns spontant som ett spännande namn med stor utvecklingspotential. Troligtvis relativt billig och bra fjärde center. Kan även hoppa in och lira ytterforward. Någon som sitter på lite underliggande statistik på Liam?

Jag är ganska tveksam till HA-värvningar, på grund av vårt dåliga “trackrecord”. Samtidigt hade Växjö eller Skellefteå gjort denna värvningen så hade man troligen sett den ur en annan vinkel. Men med tanke på den centerbristen vi hade den gångna säsongen och bristen på centrar som är redo för SHL från J20 så känns detta ändå som en okej värvning. Jag anser inte att Reber ska lira center utan gör sig bättre som ytterforward.

10 gillningar

Han levererade mycket poäng i vinter. Är väl inte det som är signifikativt för en center i fjärde men kanske iofs dags för lite nytänk.