Magkänslan är sådär utan att jag egentligen har några bra argument.
Känns som att vi investerar mycket i positioner som inte är lika akuta som centrar.
Hansson är ju riktigt bra och en sån back Björn vill ha, han är väldigt rörlig och duktig på hålla puck.
Han är klass i min bok. Han är en väldigt modern back. Tror absolut han är god för 25-27p i Hv och de räcker gott.
Litar på Björn och Co. Har ingen aning om Hanssons status nuförtiden. Säkert väl scoutad.
Intressant med troväriga rykten om Hansson, som det ju som sagt var viskats en del om tidigare. Får väl ändå ses som ett stabilt kort att ha högt upp, som passar in i den mall man uppenbart vill forma backsidan efter med fin puckbehandling och fötter. Även om han väl mest premierats för sina mer offensiva egenskaper så är det ju noterbart att han sex år i rad gått + i SHL och NL.
Jag antar att det inte är färdigvärvat ännu, så det kommer nog in något riktigt bra får vi hoppas.
Fast att bygga om backsidan känns också väldigt akut tycker jag.
Det ena utesluter väl förhoppningsvis inte det andra
Håller med väldigt akut bygga om backsidan. Den har varit otroligt tung och seg.
En 1a center lär komma sent. Säkert någon spelare som kanske får NHL kontrakt eller liknande. Som man måste vänta på mm.
Är Hansson ryktet något som mods också har hört?
Tycker alltid de hör rykten men kommer aldrig med specifika namn vem det är ”bara att det är en back” jo Hv behöver backar så ingen skräll det ryktas om backar.
Enligt Höken ska Hansson vara klar om inget tokigt händer. Men kan ta par veckor beroende på utköp mm.
Snittar ju cirka 0.5 p per match över senaste 6 säsongerna.
Rätt starkt ändå.
Plus att man kan bygga långsiktigt.
Färidig med utlandet förhoppningsvis.
Tydligen lastar vi upp ett tungt kontrakt, jag är tveksam till om Hansson är värd det. Får Martinsson-vibbar.
Var kan man läsa att det är ett tungt kontrakt?
Vem hade du hellre sätt då?
Nej absolut inte martinsson vibbar på hansson, detta är ett bra förvärv!
Är ju ingen garanti förstås, men jag gillar att vi värvar spelare som vunnit i HV-tröjan, det måste ändå betyda något när den tas på tänker jag.
Precis. Martinsson hade en säsong i AHL-NLA utöver Växjö. Hansson har varit i Nordamerika, tillbaka till Rögle och sen till pengaligan i några år nu. Spelat mer i landslaget också?
Med Hansson så garanterar vi en extra 2-4 poäng/säsong I form av vunna straffläggningar. Hans “innebandystraffar” är underbara!
Niklas är en väldigt stabil tredje back. Har lirat I landslaget i fyra av de senaste sex säsongerna. Alla sex säsonger har han en positiv siffra i +/- och har snittat över en halv poäng (närmare 0,56/match) dessa sex säsonger tillsammans. Framförallt så är han ju en spelande back som jag inte tror kommer göra bort sig. Då har vi en stark trea i Borgman, Alsing och Hansson. Mer eller mindre tre landslagsbackar.