Madhawk skrev det i sin text.
Vad är din uppfattning kring vad han kan tänkas kosta?
200-250 i månaden? Inte orimligt.
Känns som backsidan kommer bli bra i år.
Jag tror mer 250-280 i månaden.
Gissar på att vi snackar ca Alsing-pengar på Hansson. Chansar på 200-230k.
Allt över 200 gör honom gravt överbetald i mitt tycke. Katastrof sista året i HV, imponerade inte i Rögle. Visst, kan ha hänt saker senare men nja, skeptisk. Ska vi betala såna pengar ska de inte finnas några speciella frågetecken. Tycker jag.
45 p på 90 matcher i Rögle och i Tre Kronor bägge säsongerna.
Dålig känns som en överdrift?
Självklart har han över 200, max 250 skulle jag gissa på.
4 år i Schweich måste betyda någonting, är den ligan som är känsligast när det kommer till importer. Levererar du inte poäng så ryker du. Borde vara deras slogan nästan…
Vi behöver verkligen en högerfattad back så Niklas är varmt välkommen! Det blev en härlig start på en ny arbetsvecka
Nu ryker han ju förvisso till slut och köps ut. Men fattar att du mer menar att det säger något om hans kapacitet att han iaf överlevt så pass länge i Schweiz, men man kan ju vända på det då och hävda att han är på väg nedåt i karriären och att han nu på slutet då ändå inte håller för NL.
Hans poängstarkaste säsong i NL är dock imponerade, var det mer turliga omständigheter och en engångsgrej eller är det andra saker som inte stämt senare säsonger? Tyvärr är ju NL ett svart hål mediabevakningsmässigt i Sverige och det finns lite info att googla fram generellt.
Imponerade inte i rögle? Han var riktigt bra i rögle och spelade i tre kronor och värvades pga sina insatser till alplandet. Där tror jag du har lite fel.
Det är en bra värvning.
Han har gjort mer poäng denna säsongen i grundserien än dem två tidigare åren. Sen spelmässigt vet jag inte om han tappat.
Japp och 42 p på 48 matcher första säsongen där. Galet.
Tror ni backsidan är spikad om Hansson blir klar?
Borgman-Hansson
Alsing-Day
Topp 4.
Eftersom det var öppet för både Kaski och Lagge att stanna så tänker jag att det fortfarande finns en möjlighet för den ena av dem. Typ Lagge.
Jag tror att Day hamnar i en 3. Hoppas såklart på Laleggia i 2 backpar.
Att han gjorde 2 poäng mer än säsongen innan vet jag inte om det säger så mycket från eller till gällande den ursprungliga diskussionen.
Vad är det som talar för att hans karriär håller på att dala då?
Att Zug är beredda att betala pengar för att avsluta kontraktet ett år i förtid. Men kan såklart också bara vara resultatet av någon impulsiv/nyckfull person på bestämmande position i Zug som vill framstå handlingskraftig och kasta ut lite importer.
Det är skillnad i NL där ekonomin är hästlängder bättre. Kan man hitta en bättre import så löser man det bara. Vill minnas att det är 7 importer man få ha totalt, då gäller det att dem 7 är klass rakt av. Sen vet jag inte hur mycket Niklas är involverad i det hela. Han kanske vill hem?