En stor faktor är att just Tagnes nu lämnat och assisterande tagit över i Zug. Vill denne sätta sin prägel så löser de det utan problem ekonomiskt.
ChatGPT*?
Jag tror att man får ha 6 st utländska spelare omklädda och reg till varje match, däremot får du ha många fler under kontakt, många lag har 10-12 st.
Jag kan ha fel. 1998 senast men likväl ett bevis på att de hänt. Kanske för hårt av mig. Jag va bitter över hur han avslutade i HV, det kanske färgar mig mer än nödvändigt.
Jag förstår dig. Har man haft en spelare på en tidigare sejour som inte spelat bra sitter det kvar. Så ja förstår din åsikt
Tangnes och Zug matade minst sagt Hansson med speltid. 28.26 på tre perioder är ändå lite anmärkningsvärt
Är vi säkra på att Day vill stanna ett år till? Intervjuer under säsongen vittnade ju inte direkt om att han stortrivdes i Sverige
Tror mest det var i början. Han gick ju sedan ut i en intervju med att han aldrig har haft så kul på isen som hos oss i Hv. Och det kan man ju förstå efter att han fått dela ut första smockan i plytet på ett LHC-fån
Att få slå en LHC-spelare på käften kan få vem som helst att bli HV-fan. Det och kebabsåsen.
De var innan hans tjej kom hit. Nu verkar dom trivas väldigt bra iallafall om man ska tro hennes inlägg på medier.
Släggan är troligen på väg bort. Enligt källor (bekräftade med modds) så har hans namnskylt tillsammans med bl.a. Stackes och Herman Hansson plockats ner från omklädningsrummet och hamnat i papperskorgen. Behöver inte betyda något, men kanske ändå.
Tråkigt men samtidigt inte överraskande. Lite tjockt på backsidan om de ska ha Borgman, Hansson, Alsing, Day och LaLeggia. Day ryker nog nästa säsong till förmån för Pilut.
Enligt vad jag hört med är han klar med. Från en annan källa.
Laleggia ut → Pilut in?
Då hoppas jag på att det du hört stämmer haha, jag vill gärna ha kvar honom.
Han syftade på Hansson.
Har svårt att se att han får nytt kontrakt i Alplandet.
Gabriel Carlsson, Jesper Olofsson, Nicklas Hansson, får alla lämna landet och kommer till Sverige. Skulle verkligen en skadeskjuten Pilut gå före?
Det var ju nästan klart med ett tryout för honom där nere, men något har ju uppenbarligen skitit sig. Varför skulle de andra klubbarna hugga då?
Oj, mitt fel. Tack för påpekandet! ^^
Bra poänger, men har HV råd nu och får han plats?