Ny tråd
Oväntat men spännande! Ingen man hade på radarn. Inga super siffror poängmässigt men alla är ju inte med för att bidra med poäng. Men vem trodde att Allard i Luleå skulle bli en poäng back!?
Varit i både Lusanne och Lugano, kan meddela att det är nog de vackraste sjöstäderna på jorden (bortsätt från Jönnet såklart). Jag hade lätt flyttat dit bara för maten och klimatet, sen ett par miljoner om året skadar ju inte heller såklart.
Ja värvningen av denna man pekar verkligen åt helt motsatt håll som Pilut. Tråkigt. Förutsatt att någon mer utöver de leftare vi redan “vet” lämnar så är ju inte Pilut rimlig längre.
Kan ju bli Pilut före Hansson nu
Vi behöver högerfattade backar. Pilut är inte en sådan
knackar Pilut på dörren så tackar HV inte nej, så är det bara.
Tror Hv har hört sig för till både den ena och andra, men man kan ju inte vänta hur länge som helst på att spelare vill vänta in bättre bud. Tror inte hv stänger dörren, men värdet på kontraktet blir bara mindre ju mer värvningar och tid det tar innan beslut.
Eftersom Pilut uttryckligen valt att vänta in NLA-bud, så är det en inckefråga i dagsläget. Men om Pilut blir ledig under hösten kommer man självklart nappa och skeppa någon annan till nån klubb i kris (ej HV). Finns inte en chans att Pilut hamnar i annat SHL-lag
Känns ju lite taget ur luften men mods får la kolla upp det
Vad ska vi kolla? Ett anonymt konto på Twitter?
Det finns flera “källor” som hävdat att pilutten är klar. Sedan månader tillbaka. Tror inte vi skall hoppas för mycket. Det är min känsla iallafall.
Och nej. Bara för att Pilut finns på marknaden så är det klart som fan att man inte över en lunch kan blåsa av en färdig deal med Niklas Hansson… Så funkar det inte.
Har Hansson skrivit på?
Har svårt att tro att det kom som en chock för Björne. Han har full kontroll på skutan😁 Hansson får bli andre styrman bakom Pilut helt enkelt
Tveksamt om det är påskrivet men man verkar ju uppenbarligen vara överens. En deal jobbas ihop under en ganska lång tid. Du kan väl på fullaste allvar inte tro att man skakar hand över en dag? Än mindre drar sig ur i sista sekund.. Det är en långdragen process. Hansson har givetvis fått diverse garantier för en deal, annars hade han aldrig övervägt en återkomst.
Diskussioner har garanterat funnits med Pilut under flera år. Med det sagt så kommer han inte vända hem nu. Vi kan helt enkelt sluta hoppas. (Om det dock mot all förmodan skulle bli motsatsen så ska det firas ordentligt)
Men om det inte är påskrivet så kan man ju faktiskt ändra sig??? Jävla skillnad på att vara muntligt överens och kritat på. Och nej jag tror inte att pilut kommer till hv denna säsongen. Men att man pausar förhandlingarna med Hansson och hör sig för angående pilut är inget konstigt eller orimligt.
Men det är ju det jag säger. Du blåser inte av en deal bara sådär. Det är direkt oseriöst och det är verkligen inte så branschen fungerar… Det är inget datorspel. Vi snackar om personliga relationer.
Det är en jävla skillnad på att välja mjölk i hyllan på ICA. Jag kan tänka mig att första kontakten med Hansson togs redan i vintras.
Man ska nog aldrig säga aldrig.
Minns sommaren 2002 då Davidsson sades vara klar för Frölunda men det blev HV ändå.
Han är en ren HV-produkt. Det är inte Pilut.
Dessutom kan sociala grejer spela in.
Hans tjej kanske jättegärna vill bo i just Stockholm eller liknande.
Självklart är nog HV Piluts förstaval men helt jävla givet är det nog sällan med någon spelare.
Pilut är inte jätteung heller. Han kanske vill ha en större chans o vinna? Frölunda eller Fbk? Nej jag tror verkligen inte det utan hoppas o tror att han vill vara med på HVs resa den dagen han vänder hem.
Per Ledin valde ju HV före Luleå.
Allt kan hända.