“Färdig deal med Niklas Hansson” det var det jag reagerade på. Typ som att du vet att han är klar och kommer presenteras kommande dagarna.
Det påstod jag aldrig. Men jag såg ett tidigare inlägg du hade raderat. Nåt i stil med att ”Då blir det ingen Hansson längre” när Pilut spekulerades.
Ja det är MÖJLIGT.
Vad är möjligt? Att HV skulle dra sig ur en done deal? Knappast. Dessutom är det garanterat inga nyheter för Liljander och HV71 att Pilut lämnar sin klubb.
Det är MÖJLIGT att det blir pilut istället för Hansson menar jag. Men i och med att du verkar vara ganska säker på att det är “Done deal” med Hansson och att det inte är något nytt för björn angående piluts flytt från lausanne så kan jag tänka mig att lita på det!
Nej. Det är inte möjligt. Jag har ju sagt flera gånger nu att det hade varit direkt oseriöst att rent huxflux banga en deal med Hansson i detta läget.
Det är inte så det fungerar. Finns heder och moral inblandat också, en deal med Hansson kan potentiellt varit klart i flera veckor eller tom månader.. Jag minns när jag precis hade tackat ja till mitt förra jobb och skrivit kontrakt att jag fick ett drömerbjudande från ett annat företag. Tackade nej då det kändes ohederligt att backa ut omgående. Dessvärre vantrivdes jag nåt fruktansvärt efter några månader och sa upp mig. Som tur är hittar man rätt tillslut men till syvende och sist så handlar det om moral.
Det handlar även om att vara rädd om sitt rykte och varumärke. Det ger inga pluspoäng att bryta ett muntligt löfte.
Svensson lät ju rätt säker på att Hansson skulle lira HV
Ja, läser man mellan raderna så är det ju så.
Om han blir utköpt. ZUG har väl inte tackat av honom än men Lausanne har tackat av Pilut?
Svensson var också helt säker på att Pilut skulle stanna i Lausanne. Så här skrev han på X för bara nån vecka sen:
”Lite SHL/NL-silly.
Lawrence Pilut har gjort sitt val för nästa säsong.
Ingen återkomst i HV71 enligt våra uppgifter. Fortsätter i Lausanne.”
Höken brukar ha koll men han är inte 100%-ig. Kanske är hans schweiziska källor sämre.
Pinsamt!
Har en kille som påstår sig ha insider info från HV och han envisas fortfarande med att Pilut är väldigt nära HV kontraktsmässigt.
Då är min fråga vart hamnar han tror du?
Tror ni drömscenariot att värva både Hansson och LP är inom ett realistiskt räckhåll?
Jag är alldeles för dåligt insatt i NL för att peka ut en tänkbar destination. Däremot verkar han byggt upp ett gott rykte i ligan och kan säkert landa en try-out i nåt av de lägre placerade lagen. Sen ska det ju vara tillräckligt lockande för honom givetvis.
OM han vänder hem finns det bara HV71 men det är för bra för att vara sant just nu.
Då jag följer schweizisk hockey media ganska noga tar jag dem på allvar mer än svensk media.
När de först skriver att en try-out att kanske väntar på en try-out hos Lausanne sedan tackar de av han.
Sedan kort där på tackar de av han. Då är min take att de måste ha gjort en grundlig läkarundersökning och sett att de inte vill ge han en av de sju importplatserna. Om vi skall citera Mr. Madhawk dessa platser är hårdvaluta i Schweiz.
Vilken annan NL-klubb skulle vilja offra en 75%-ig spelare för en importplats?
Nää
Blir det någon valborgsraket idag? Hade varit gött att ta långhelg med en riktig smällkaramell:crossed_fingers: