Diskussion om seriöst rykte (25/26)

Att ta in Hattaka från AHL och sätta honom i ett tredje backpar är ju komedi. Va lite realistisk istället…

Han har hand om anfallsspel och PP…

Har aldrig förstått mig på diskussionen om backpar som att det vore 1,2 o 3:e kedjor. Jag har hellre 3 fungerande backpar än slänga in dom 2 sämsta i ett par.

Tycker man ska spela Hatakka - Kaski i ett av dom iaf.

1 gillning

Lägger man 2-300 tusen på vissa spetsbackar så vill jag se att dom loggar mycket istid. Dom ska förtjäna det iof. Men grundiden är densamma.

Finns många som ”nosat på nhl”. John Nyberg också t.ex.

1 gillning

Att säga att Nyberg nosat på NHL är ju verkligen att ta i. Hattaka har ju faktiskt spelat 20 NHL matcher och har gjort det rätt hyfsat enligt det man hört.

4 gillningar

Nu är vi OT.

1 gillning

Kollade hur Biel har spelat Heponiemi denna säsongen och han började säsongen i 3e linan som både center och vinge men efter 4-5 matcher så fick han gå upp och köra center i 2a linan nästan hela säsong med några inhopp i 1a linan när Lias Andersson var borta. I slutet på säsongen satte de honom som vinge bredvid Lias Andersson i 1a linan, Biel missade precis slutspelet så de gick väl all-in på offensiven på slutet kan jag tänka mig.

8 gillningar

Enligt HockeyNews så finns ett lag i Schweiz med i leken gällande rousek. Men i Sverige så sitter HV71 i förarsätet. Kommer inte skriva på förens han är klar i AHL.

2 gillningar

Står det vilket NL lag?

Känslan Rousek är parallellt spår om AP inte blir kvar om nu inte OSL eller brännan är påväg bort vilket jag inte tror.

Gillade den beskrivningen någon här inne gav om Rousek. Låter som en spelartyp jag gärna ser i HV71 :+1:

Tror ni att vi kan få se Heponiemi presenteras redan idag?

1 gillning

Lutar väll åt de. Han tackades av igår så nu är de frittfram

När kommer Hansson?

1 gillning

Märkligt att Hansson inte blivit avtackad än, Olofsson blev det på en kvart typ.

1 gillning

De har väl inte uppnått en överenskommelse ännu kanske.

Nix

1 gillning

Jag är inte helt säker, men tror att Heponiemi egentligen hade avtal två säsonger till. Tålamodet i Schweiz är nästan icke existerande.

Är väl inte tålamodet utan det att man vill få ut max av sina importplatser?
Spelare ställs hela tiden mot alternativet som finns på marknaden.
Jag är glad att inte shl har samma begränsning, tycker importerna lyfter ligan och nivån i allsvenskan är hög nog för de svenskar som inte platsar.

Jag har försökt gräva vidare i Heponiemis skridskoåkning då det är a och o som shl-center om man inte är smart som en pudel. Alla rapporter säger att skridskoåkningen är en styrka eller svaghet, ingen säger medel.
Sedan är det svårt att veta då topphastighet, acceleration, rörlighet, balans är faktorer som inte alltid hänger ihop.
Min gissning är att han är rörlig och borde fungera bra i pp/offensiv zon men att han saknar den topphastighet och acceleration många förväntar sig av små spelare.

2 gillningar

Förutom för Pilut då, såklart :woozy_face:

1 gillning