Sist LaLeggia försvann och Kaski förväntades ta hans plats gick det rent ut sagt skitdåligt. Hoppas detta inte är tanken den här gången heller. Sen är det klart. HV är ju föreningen som sällan lär sig av sina misstag… Så inte otroligt att det skulle vara så.
Som jag skrev i nån annan tråd. Om detta nu stämmer, vilket jag verkligen inte hoppas. Då förutsätter jag att Liljander slängt fram ett prestationsbaserat kontrakt…
Och det ställer jag mig också sjukt frågande till. Kaski ska ha en stor offensiv roll, en offensiv roll han inte visat att han riktigt klarar av. Defensivt har han varit direkt nonchalant och svajig där han staplat felbeslut på varandra. Värst är den där jäkla passen han slängde bort förrförra säsongen som kostade oss matchen. Ett felbeslut han sen mest ryckte på axlarna åt. Ja, jag kokar fortfarande
Kaski är inte en utfyllnadsspelare heller. Så vad tusan ska han bidra med? För dålig för en topproll, för svag för en mer defensiv roll.
Först och främst. Kan vi med säkerhet säga att Kaski är billigare? För det andra. Ser Kaski och Day som två helt olika spelartyper. För det tredje. Behöver valet verkligen står mellan Kaski och Day? Måste ju finnas billigare och bättre lösningar än Kaski om vi nu ska ersätta Day, sett till tilltänkt roll?
Håller absolut inte med dig angående Kaski men det är skönt att man kan ha olika uppfattningar men ändå samma mål (ta HV framåt).
Tror Kaski är utmärkt som en 4-5 back i 5v5 och sen styra ett ev andra PP. Högerfattade backar med spelsinne och som jag även tycker ett bra passningsspel växer inte på träd.
Skillnaden i år mot tidigare är att han har en helt annan omgivning bland backarna.
Kaski varken behöver eller ska axla en första eller andra backsroll utan mer vara en bricka i en mycket mer välkomponerad backsida.
Orosmolnet är istället om människan klarar av att hålla sig hel, det har han bevisligen inte klarat dom här åren i HV.
Klart godkänt av Rahm i VM. Antar att han sköter det defensiva. Klart att motstånd spelar roll, men 1 (?) insläppt mål på hela turneringen är riktigt bra!
Måste man ha en defensiv roll för att spela längre ner i hiearkin? Vi letar spelskickliga högerfattade backar det är ju inte helt orimligt att tro att Kaski är ett av de bättre alternativen sett till kostnad och bekräftad SHL-kapacitet.
Logik? Hatakka är en spelare som nosat på NHL som håller på att göra en nysatsning. Kommer inte spela i en tredje line och hålls definitivt högre än en också skadedrabbad Kaski.