Diskussion om seriöst rykte (25/26)

Vi måste få in driv i truppen! Spelare som är på väg någonstans.

Våra äldre spelare orkar bevisligen inte bry sig under serien. Hade AP, Engsund mfl. orkat motiviera sig lika mycket under serien som under kvalet så hade vi SLUPPIT kval. Det är värt mer när en spelare ska utvärderas än att vara bra i just kvalet. Vi hade för många spelare som åkte runt och tyckte allt var tråkigt.

3 gillningar

Klart som korvspad att vår förmåga att träffa rätt har lidit av avsaknaden av en rejäl scoutingorganisation. Jag vågar inte säga att vi nu har en sådan. Men nu har vi i alla fall gjort en ansträngning åt det hållet. Så hoppet är lite större nu än det varit tidigare.

8 gillningar

Är de sant att vi är med och hugger på Lehtinen så tror jag nog de kan bli bra. I grunden en vansinnigt bra målvakt, att sen MoDo inte hade en 2a som kunde avlasta vilket ledde till att kraften tog slut va vår räddning.

Kan absolut bilda en bra duo med Dichow.

8 gillningar

det ligger faktiskt något i det. känns tryggt där med en målvakt som levererar i grundserien och en i slutspel / kval :folded_hands:

ärligt talat, lite lyxigt med en målvakt som går på andraspade som kan knipa igen när det gäller

2 gillningar

100%, Lassi spelade 46 av 58 matcher denna säsongen. Om Dichow kan lira ca 20 matcher så tror jag Lassi kan vara en gigant.

4 gillningar

Sålänge vi värvar från bottenlag kommer vi förbli ett bottenlag. Nej tack är min röst.

5 gillningar

Även om nämnda bottenlag hade varit ett hmm… bottenbottenlag utan nämnde spelare?

1 gillning

Ser ju hellre Lehtinen än t.ex. Sandström som 1a i Hv. Lehtinen vet vi kan vara riktigt bra.

5 gillningar

fast det där är faktiskt ingen intelligent analys. Det där får man naturligtvis se spelare per spelare och i sin tur lagbygge och där har vi ju folk nu..

kan han leverera de procenten i ett lag som är lika värdelösa om inte sämre i sitt försvarsspel är det en duktig insats.

Lehtinen räddade väl i princip MoDo undan kval helt själv förra säsongen?

1 gillning

Oj! Det är ju ett nästan omänskligt arbetsprov. Slarvigt av MoDo att inte ha en bättre backup tycker jag.

1 gillning

Ja, inte konstigt att han var dålig i kvalet.

2 gillningar

Ja. Han stod ju lika jävla mycket första säsongen och räddade dom som sagt. Sen va de laget bättre med men iaf. Hur som, jag hade varit mycket lugnare med Lehtinen än Alnefelt.

Sen är min våta dröm fortsatt Hellberg men de är en annan sak och en annan tråd.

2 gillningar

Är verkligen 90,7 så imponerande? Alnefelt hade 90,0 och han tror jag inte många här är så imponerande av. :man_shrugging:

nja, jag är inte så svag för lassi heller. mitt inlägg var mer en kritik på sättet att tänka.

Men visst där kan jag ge dig rätt. oavsätt ser helst hv städar upp i sitt försvar.

vet inte hur lassi har varit match per match i grundserien. kan ju finnas visst värde i en stabil målvakt som inte har höga toppar och djupa dalar likt alnefelt.

Beror väl på vilket sätt man gör det. Lehtinen har ju nästan på egen hand fått rädda upp modos ihåliga försvarsspel långa perioder den här säsongen. Till slut tog även hans krafter slut.

Man får ta i beräkning att Lehtinen fick stå i betydligt fler matcher än Hugo också

Stats Lehtinen vs HV

2 gillningar

Tolkar jag det rätt att Hugo var 18:e bästa och Lehtinen 17:e?

Låter nog tråkig nu men får jag välja mellan en målvakt som är stabil en hel serie och vinner matcher åt oss en tråkig torsdag i november så tar jag hellre det just nu. En sån målvakt vinner vi inga guld med men vi hamnar inte i kval heller och jag känner inte att vi är en guldkandidat nästa säsong direkt. Så då tar jag gärna en målis som håller oss borta från kval.