Svensson kan ju hört uppgifter sen en tid tillbaka gillar forumets “kar med salt” bättre ![]()
“Pengar är inget problem” - Kent Norberg, HV71
Svensson kan ju hört uppgifter sen en tid tillbaka gillar forumets “kar med salt” bättre ![]()
“Pengar är inget problem” - Kent Norberg, HV71
En klassisk 1x2 från Expressen med andra ord ![]()
![]()
Tror tyvärr att vi får ge upp drömmen, han har sedan början sagt att han vill spela i Schweiz och nu finns det en klubb som vill sajna honom. Jag kan tycka att det är lite dumt att han fortfarande tränar med laget men men nu fokuserar iallafall jag på premiären.
Japp, säger höken det så blir det nog så tyvärr. Han hade rätt om Day, Alnefelt och det mesta annat innan ett knyst hörts från nåt annat håll.
Då har pilut inget att göra tränandes med HV dagen innan premiär.
Han var tvärsäker på att AP inte skulle spela mer i HV efter att han blev ”avstängd” från försäsongsträningen förra året. Så nog har han fel ibland också. Kanske inte i detta fallet, men ändå.
Kan vi inte bara slå fast att pilut inte kommer spela i Hv denna säsong?. Höken verkar tvärsäker. Så då är det nog så. Besvikelsen blir så enorm om man går o tror annat.
Förvänta sig inget men vi vet ju inte. Jag tänker att det troliga är Schweiz men blir inte förvånad om han är en HV-spelare om en månad.
Varför skulle han överge sin tro på att han spelar i Schweiz. Ni är seriösa när ni tror att Pilut går in på 8 backar och Annborn inte ens är med på de två senaste träningarna. Varav en av dem var backträning med Rahm!
Man förbiser bara en ordinarieback för att det är nyttigt att ha med Pilut?
Fotnot: Annborn är inte med på senaste lagbilden på Insta heller.
Annborn tillhör väl fortsatt juniorlaget denna säsongen och först nästa han officiellt tillhör a-laget? Verkar som J20 spelar match imorgon så han kanske har varit med dem?
Kommer inte ske att han spelar i Hv. Om han mot förmodan gör det……
Så blir jag jätteglad.
Skall väl tilläggas att Annborn skrev ett kontrakt med a-laget som börjar gälla först nästa säsong. Enligt VGB podden tror jag det var. Så att han är med är väl bara en bonus?
Nu är han inte det, men är övertygad om att det ingår i Hvs plan. Med eller utan Pilut.
Såg nu att @tibia redan tagit upp detta
Lägger in lite ren fakta här angående Annborns kontrakt så vet vi alla vad som gäller ![]()
Från Hv71:s hemsida 2025-05-16
Exakt så, det är många som missat det - att Annborn fortfarande är junior och inte “tillhör” seniorlaget förrän nästa säsong, efter avklarat hockeygymnasium. Tror f.ö att där har vi en anledning till att man varit så generösa mot Pilut, att träna med jämna backpar och låt Annborn träna med J20 (och gå i skolan…).
Fortfarande är HV en mellanmjölk förening om man låter han:
Annborns kontraktsstatus eller inte, det är väl bättre för lagbygget och sammansvetsa gruppen med 13 nya spelare än att bygga med de tilltänkta spelarna 25/26 än att använda dem som kanske inte skall spela här i år!
För mig är HV71 en väldigt dåligt skött förening om han inte kritar på om de har han i träning tills dagen innan premiären. Det är liksom inte professionellt, att arbeta så med spelare utan kontrakt., tror inte FBK eller FHC hade gjort likadant!
Hur i hela helvetet är detta en diskussion som ett seriöst rykte?
Vi kan diskutera Piluts vara eller icke vara här. Men huruvida föreningen inte är torr bakom öronen kan göras i annan tråd.
Pilut tränar visst med J20 när han inte är med A-laget