Kör förbi i eftermiddag. Ska ta en titt.
Han har ju tränat för fullt i flera veckor. Skriver han på är han nog, killgissningsvis, klar för spel direkt.
Wow!! spännande!!
Om han väljer ett annat SHL lag (vilket jag inte tror) är det en kniv i ryggen
För er utan Hockeynews så säger LP att han tycker att hockey är kul och BL säger att de har en dialog. Meningslös artikel, jävla clickbait. Skäms på er, Hockeynews
Exakt samma skrev JP . Endast saxat därifrån.
Tråkigt att Hockey News blandar och ger så otroligt mycket. Gillar den ide de har men tyvärr faller seriositeten med alla enkla fel och raka kopieartiklar från andra tidningar
kan inte vara så att en anledning till att det drar ut på tiden med pilut är just skadan eller rättare sagt att försäkringskassan betalar? Eller säger reglerna att han inte får något därifrån då han tränar? Tänker är ju dumt av hv att börja betala förens den dagen han är helt fit for fight om man inte måste samtidigt som han ändå får en del försäsongsträning ändå? Som sagt kan inte va försäkringskassans regler säger i sådannahär fall men rehaba måste man ju göra även om man får ersättning från försäkringskassan, fast han kanske är med för stor del för att fortsatt ersättning?
Edit: såg att det där med Försäkringskassan började tas upp i en annan chat även ifall det aldrig blev någon diskussion om det
Jag bojkottar Hockey news helt! ![]()
Kan ju vara försäkringar generellt också som han får ut pengar från innan han signerar nytt. Inte helt orimligt scenario att man avvaktar till man ser att han är helt redo.
Tycker allt tyder på att han ska spela i HV i år när han är med som han är. Blir mer förvånad om han inte gör det.
Inne på den idén också.
Om HV signar innan en läkarundersökning är klar så antar jag att de tar på sig ny försäkring med massor av undantag… så en “friskförklaring” av farbror doktorn kanske är vad som saknas?
Är det idag det sker eller är det så att man väntar förgäves?
om han ska lira imorgon ja, annars blir det säkert en premiär presentation förutsatt att han är klar
Vad jag hoppas att ni har rätt att han blir klar! Hade inte känts helt fel med Pilut, Borgman, Hanson och Alsing som topp-fyra!
Det ända problemet jag ser är att vi skulle ha väldigt kort om backar på träningarna under alla landslagsuppehåll…
I-landsproblem ![]()
Slutsatsen är ju att hv löser det om pilut vill spela i hv. Problemet är ju att pilut inte vill spela i Hv. Hade han velat det hade han skrivit på nu