Isåfall får han skjuta från egen zon eftersom det är där han befinner sig mestadels när han får istid.
Ingen koll på honom, men 10 poäng och -8 på 19 matcher i HA känns kanske inte som det man först tänker på när man hör ordet “succécenter” (som de använder i artikeln).
Nej, spännande ordval från HN men dom gillar att överdriva. Kanske är Leises statistikmodeller som nosat fram honom.
Nej.
De där är naturligtvis inte en kille som lyfter vårt offensiva spel. Kan ärligt talat inte ens se vem han ska peta. När man lägger till att han ska köpts loss för ett ”sexsiffrigt belopp” så får man mer än lovligt ont i magen.
Well well, man är van.
Stor och tung center som även kan spela vinge. Känns det igen?
Det här kommer ju sluta väl…
Ja väldigt svårt att se vad poängen med det är. Vi behöver inte mer material för bottenkedjorna. Det har vi inte gjort på många år…
Detta är ju naturligtvis inte den sista pusselbiten. Förhoppningsvis en pjäs som sätter igång en dominoeffekt, nu har vi en 4C och då kanske vi kan låna ut Johnsen till HA och byta bort Reber mot en forward i bästa fall.
Oavsett en märklig värvning.
Är Eriksson bättre än Reber och Johnsen? Gissningsvis inte.
Det är väl om man gör sig av med WIN då…
Tror på detta med, är nog bara ett sätt att få en bättre hierarki.
Har ju hellre en ”tyngre” C i botten kedjorna och inte har Reber på en sön plats.
Tror han är bättre storleksmässigt att axla en center-roll medans Reber får vi ut mer av som vinge
Jag förstår resonemanget. Jag köper det ändå inte.
Det här känns bara jättemärkligt. Ingenting nytt under solen, visserligen. HV fortsätter vara HV.
Oj vilken märklig värvning. Ser inte hur en 29årig center med -8 i Nybro kan gå före nån i hv, definitivt inte reber/johnsen. Vi behöver inte mer folk till botten 6. Vi behöver spets. Detta är definitivt inte spets….hoppas inte detta ryktet stämmer.
En ny Herman Hansson/Christian Sandberg/WIN.
Fattas väl bara att det skrivs kontrakt över nästa säsong.
Allsvenska stjärnan Johnsen har inte klarat av omställningen till SHL. Nä, men bra, då ersätter vi honom med en 0,5-poängspelare.
Det är den här typen av värvningar jag trodde det var slut med. Man kan ju alltid satsa på egna utvecklingsbara killar istället. Men näe.
Enligt mitt sätt att se på lagbygget, är inte vårt största problem top 6-spelarna utan det är bottom 6. Där saknas tyngd och kraft.
Så när det uppenbarligen inte finns toppspelare lediga som vill till HV, kan det vara ett bra steg att faktiskt förstärka tredje/fjärdekedjan.
Stille, jag trodde på dig. Detta är inte vad jag förväntade mig! Det enda sättet jag får detta att gå ihop är om vi släpper WIN.
Absolut. Men är det då en HA-spelare som är lösningen? Känns mer som att vi bygger för kommande säsong i HA än att försöka hålla oss kvar.
Tror inte heller en 4e C ska förväntas göra massvis med poäng. Men kan det göra att vi hellre kan spela Reber, som gör det bättre på en kant, så känns det som en vinst i sig.
Anser inte att MJ & Reber är ett stark lag som 3 & 4 center.