Den där,plattformen har uppenbarligen sina buggar. Det är sen gammalt.
Sämre version av Tikka? Inte det vi behöver Stille!
Förstår verkligen inte detta. Men hoppas jag blir överraskad..
Fan bättre att ha CHAT GPT som sportchef / analytiker om detta stämmer
Tror inte man ska stirra sig blind på ”sexsiffrigt belopp” heller. Vad jag hör så ska tex Björklöven ha 2.5-3 miljoner i bara betalning för att köpa loss Forsberg.
Så att vi betalt Nybro 1-3 hundra tusen, tror inte det är något märkvärdigt idag på marknaden.
Men de är klart, har vi betalt upp mot 6-700 tusen, då är det lite mer anmärkningsvärt.
Frågade ChatGPT vem vi borde värva, svarade Patrik Zackrisson eller Victor Ekarv. Kanske inte trots allt…
96 kg, det blir största katten i HV då , HV som väl hade minsta laget i SHL
Man vill öka tyngden och skymning av motståndar-målisen då?
Frågan är den som ni redan ställt - hur bra är han ?
Är han typ som de andra fjärdelinesspelarna eller bättre ?
Skulle kunna funka, men vi får se …
Han kanske ersätter Brännström? Som inte heller har rosat marknaden. Kanske är tänkt som ytterforward. Förstecentern kanske kommer? Om han är tänkt som center hoppas jag att det är ist för ngn annan spelare som redan är center men passar bättre som ytter fw, ex Reber. Tror det kommer in en spelare av lite högre kaliber också.
Nä betalningen i sig säger ju inte så mkt. Skulle det tex vara runt 100k motsvarar det ju en dryg vecka av Tedenbys lön tex. Sett Hampus spela alldeles för lite för en bedömning men en center som faktiskt är en center är ju bra. Hoppas han kan nyttja sin storlek. Och som sagt, det här är knappast en värvning som toppar laget, men så länge inget sånt finns tillgängligt för oss så kanske han ändå fyller en funktion när vi har en del skador i botten 6.
Känns väl bra att bredda truppen och kan kanske ta rollen som fjärdecenter och visa lite grit framför målen. Men det måste komma en center för första/andra kedjan också.
Oerhört märklig värvning utifrån att man betalar så pass mycket för en fjärdecenter, men jag antar att marknaden är helt död. Vet inte om detta räknas som seriöst men enligt Värmlands Folkblad utmanar främst Frölunda men även HV om Ejdsells signatur till nästa säsong.
Fick upp detta på Twitter. De verkar ju tala väldigt gott om honom. Vi kanske blir överraskade!
Mrmadhawk tokhyllade han i Sanny&Svensson podden för nått avsnitt sen.
Tycker det ändå finns en rimlighet i värvningen. Vi behöver lite defensiv tyngd och framförallt centrar för att kunna peta Johnsen.
Däremot tycker jag man verkligen kan ifrågasätta vad HVs tydliga spelplan är och tanke är. Hela försäsongen så stod Blomman +
och snackade om att man ska ha fyra producerande kedjor, ingen tydlig fjärdelina och spelskickliga spelare över hela truppen. Man köper ut Tikka då han ej passar in i systemet.
20 omgångar senare så är vi tillbaka på ruta 1 igen. Av vad som är beskrivet är ju detta en billigare (och förmodligen bättre) Tikka. Var är planen nu? Har vi släppt den tidigare filosofin?
Han vet inget om hockey, enligt hv fans. Gammalt ordspråk från Jönköping
Alltså va? Ja jo det är en rejäl pjäs. Hoppas han är en individ som tacklas mycket. Fysiskt spel är det enda han kan bidra med vad jag kan se. Menmen ett plåster på ett brutet ben är väl bättre än att bara titta på och hoppas att benet läker sig själv.
Förstår helt och hållet att man tittar på center att kunna använda i 3:e och 4:e kedjorna. Lindström (-7), Reber (-10) och Johnsen (-5) har varit för klena defensivt.
HV skulle behöva ett tryggt säkrare kort, inte ännu en HA spelare med potential i SHL om stjärnorna står rätt.
Fast det här är ju ännu en HA-spelare…
Kan inte så mycket om denna spelare. Ingen poängspruta. Vi är skadedrabbade, behöver folk i nedre kedjorna. Han är ingen Reber, Johnsen som har högre offensiv skills. Vi saknar fysik och stabilt 2vägsspel. Hoppas han fyller den rollen. Hoppas han är hyfsad på rören bara
Kan det vara så att Lindström förväntas vara borta en längre tid och detta är en ersättare? Förmodligen inte, men en möjlighet