Diskussion om seriöst rykte (25/26)

Ja, det är noterat. Förtydligande:

• Förstår att de tittar på center till 3:e och 4:e kedjorna.
  • Tycker inte man ska plocka spelare med potential från HA.

Och Hampus är -8 i HA :man_shrugging:

Haha! Måtte detta vara ett rykte utan substans.

Jaja vet att han inte spelat jätte mycket dom matcherna han varit här och han verkar ha det ganska tufft i vimmerby men Oscar Davidsson är ändå plus i ett dåligt lag i allsvenskan och plus dom 3 matcherna han har varit här i Hv också sen är inte plus minus allt men måste ju säga något tycker jag.

Ser helldre oscar i 4 än reber hp jonsen tillexempel dock tycker jag hp framför allt borde matchas högre upp tycker inte han ska spela i Hv om det är i 4 linan han ska vara

Tycker teden är given i 4 line rollen tycker han gör det väldigt bra men vi behöver hitta några han kan spela med också

Om Hampus Eriksson nu ska plockas in i truppen så hoppas jag att det bara är säsongen ut.

Hans kontrakt med Nybro gäller bara 25/26. Så varför ska vi ge honom ett längre.

Skulle han av någon anledning göra det bra, då kan ha få ett förlängt kontrakt när han spelat ett 20-tal matcher för oss.

Killen är säkert överlycklig att bara få komma till SHL, så det finns idag inget som säger att vi behöver ge honom kontrakt över nästa säsong.

Men nu heter den tilltänkta klubben HV och här kan det mesta hända när det gäller kontraktsförslag

1 gillning

Jag är nyfiken på honom här, tror detta kan bli bra, vi behöver tyngd och en ren center. Han lär väl inte vara sämre än johnsen

3 gillningar

Johnsen var ju helt ok först, men skulle nog må bra av en utlåning till HA

1 gillning

Kanske kan skicka han till Nybro ett tag

Kanske inte ett namn man hoppats på men som personer tidigare nämnt så lär Hampus inte vara slutstationen. Det lär komma fler nyförvärv tänkt att ta plats högre i herrarkin än vad Hampus är/kommer. Jag ser Hampus som en värvning tänkt att bredda och stabilisera vår botten sex. Det är bara att slå en blick på hur tunn just vår tredje- och fjärdekedja har varit. Att täcka upp med Reber, Johnsen, WIN, O.Davidsson, Magnertoft, Teden etc känns inte stabilt någonstans. Här får vi då in en spelare som är van att spela center (lirat första center stora delar av säsongen), har en storlek och tyngd vi saknat, och som jag förstår det är en tvåvägscenter med en inställning att gå in i skiten, täcka skott och bidra. Hampus ska inte in och avgöra matcher för oss. Han är tänkt att gå in och se till så att vår tredje/fjärde-kedja inte avgör matchen till motståndarnas favör. Vilket skett alldeles för många gånger denna säsongen. Jag har även kikat på Hampus mål/lite olika klipp och flertalet av dom är så kallade “viljemål” där han står framför mål, vinner närkamper och trycker in puckarna. Även om han inte ska vara någon målkung så är det ändå en krydda vi saknar.

Hampus är en spelare med väldigt gott rykte omkring sig. Detta har vi dock upplevt hos andra spelare som sen floppat. Initialt så är jag, sett till hur tunn marknaden sägs vara, positivt inställd till denna värvningen men att hylla eller dömma ut Hampus tycker jag inte att man kan göra förens han fått en ärlig chans i HV-tröjan. Folk som dömer ut Hampus innan han ens tagit ett skär i HG är inte mycket att hänga i granen…

25 gillningar

Bra inlägg. Dock får vi nog göra skillnad på “Spelare och värvning”.
Spelaren kan nog utföra det du beskriver ovan och vi kan vänta med att göra en bedömning. Men värvningen, dvs en spelare för 3-4e från HA, det kan man naturligtvis ha synpunker på. Så bara för man inte gillar värvningen, så betyder det inte att man sågar spelaren.

Men bortsett från värvningen så verkar ju typen av spelare passa väl in.

2 gillningar

Kan man inte döma ut en spelare innan man sett hans första skridskoskär i Garden. Ja, då kan man inte heller hylla.

På pappret kan en värvning vara bra eller dålig.

En 29-årig 0,5-poängspelare som är en vild chansning på SHL-nivå är i mina ögon alltid en dålig värvning på pappret. I synnerhet sett till den situation vi befinner oss i och vad vi behöver.

Sen kan en på pappret dålig värvning överraska oss positivt, precis på samma sätt som hypade nyförvärv kan överraska oss negativt. Men det är en annan femma.

3 gillningar

Jag ser detta som en ren ersättare till Brännström som 3-4 lina spelare. Tror han inte kommer märkas av något speciellt. Kommer in gör ett ok jobb i det tysta. Stå för lite energi och muskelmassa framför båda målen. Spela enkelt och gå för 0-0 i första hand.

Dessa spelare är svårare att analysera för man går oftast på poäng. Sen behöver vi också värva dessa rollspelare för botten 6, dock har vi vart extremt dåliga på värva denna typ av spelare. C.sandberg, HH, o nu WIN o Åke . Sen har vi haft sjuk oflyt med dessa också då de fått otroligt jobbiga skador som stört dem och aldrig fått flytet.

Nej. Hur menar du?

Då var han KLAR!!

En riktig karaktärsspelare! :joy:

2 gillningar

Oväntat. Som sagt vem vill spela i haveriet..

Tror mer det handlar om hans ego att likt Zlatan inte göra auditions. Hade man gått in och plockat honom direkt rakt av så hade han bergis kommit, vilket han själv mer eller mindre uttryckt själv i pod tidigare. Men blev väl krängt att han var tvungen att provträna…

1 gillning

Det låter ju rimligt.

Hoppas Dick Axelsson är i hyfsat bra form om han säger ja.

Dock har han ju nerver av stål och kommer inte bajsa i byxan om han får lägen.

Kan säkert vara bra att ha i PP.

Om han nu blir aktuell