Kan ju tyckas märkligt att kräva provträning av en spelare som Dicken. Vad hade HV räknat med för svar?
Är man intresserad av Dicken finns det bara ett sätt. Ge honom kontrakt rakt av eller skippa. I det här fallet hade Stillman kunnat spara lite tid som han kunnat lägga på annan typ av scouting.
Varför ens tveka på en sån kille. Jag menar Hv är inte i positionen att kunna ställa dom kraven. Vad som gäller nu är att ta in “kroppar”. Som gör oss bättre, alltså egentligen vad som helst.
Och där är nog Dick mer än vad Hv kan begära just nu.
Tror han hade gjort succe. Är väl inte svårt i hv…
Vem vill du ha in som skulle vara bättre än Dick som finns på marknaden? Har du sett Dick spela ishockey eller är det bara att du inte gillar Dick?
Tror du Hv är i positionen att kunna välja o vraka bland toppspelare? Den tiden är sen länge förbi.
Tycker stille agerar smart. Han inser ju allvaret. Men fattar att vi kan imte längre få spelarna han kunde på sin tid. Då går han hellre efter “andra sortering, fast inte så skadat gods ännu”..
Kan bli succe. Kan bli katastrof. Men vad ska karln göra?
Herregud. Verkar som att stille gör allt i sin makt för att få in centrar, men rosen och nu dick. Två, visserligen, skickliga spelare men som SLUTAT. Vad fan har hänt med marknaden, finns det inte ett skit där ute? Ahl, liiga, DEL? Vi kommer åka ur så jävla hårt denna säsong.
Läs lite tillbaka i tråden, Nick. Gör ett överslag och genomför en bättre en analys än Stillman i den här frågan. Tack och lov är det en ickefråga eftersom centralfiguren hade den goda smaken och självinsikt nog att tacka nej till den här befängda idén.
Överslag och analys. No offense men Jag skiter i vad som står längre upp i tråden. Jag tycker Dick hade varit en bra värvning utifrån förutsättningarna vår sportchef verkar ha.
Vem hade du valt? Vilka finns på marknaden?
Vem ska frälsa oss? Tror ingen kan det. Men stille försöker bevisligen med allt.
Ganska säker på att det var Anton som bestämde det här med provträning..
Jag hade inte valt en trettioåttaårig pensionerad djurgårdare med en semesteraktig trivselvikt på minst femton kilo över matchdito. Men det kanske bara är jag som tycker det. Och alla andra. Och Dick Axelsson. Som verkar ha ett grepp om verkligheten.
Tycker väl iallafall att det hade varit bättre än inga värvningar på forwardssidan som laget ser ut just nu dock. Men samtidigt är det ju riktigt sjukt om marknaden är så dålig att det inte finns andra, vettigare, spår.
Jag är 39 år. Ser ut ungefär sådär, lite större ölbärsmage bara. Är övertygad om att jag platsat i dagens Hv. Kan knappt åka skridkskor men gör väl inget?
Antar att det är en dagsfärsk bild på honom? Inte från i somras eller så?
För isåfall har han säkert hunnit gå ner dom där 15 kilona.