Diskussion om seriöst rykte (25/26)

Du tyckte även Blomman var en bra tränare :wink:

1 gillning

Dick Axelsson - nej tack. Behöver inte rusta mer för HA än vi redan gör.

Det var ett korttidskontrakt som det var frågan om.

Dick gjorde drygt 1 poäng per match sista året i HA och nästan 1 poäng per match också i kvalet till SHL och jag kan inte komma på många forwards i HV med mer skills och spelsinne.

Så att det skulle vara en så usel värvning som vissa gör det till tror jag inte.

Men han kanske dels var mer ur form än tidigare och inte ville hålla på och resa så vi kan väl antagligen lägga ned diskussionen nu, det finns väl andra saker att tjafsa om på internet :slight_smile:

4 gillningar

Vad har det med saken att göra?

Tycker inte så längre

Stora starka Hv. Ja såklart. Vi får ju vad vi pekar på. Så varför värva en avdankad 38 åring.:wink:

Känns som vi glidit ur diskussionen nu. Dick Axelsson är avskriven och därmed inte längre något seriöst rykte som behöver diskuteras här.

Ha en fin lördag allesammans!

12 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Silly season - Seriösa rykten (25/26)

Nu är alltså Laz klar. Vi får nog inte in något mer. Förstår själv inte denna värvningen. Vi behöver ju spets. Inte en 4 center.

Kan tycka att det borde finnas något i AHL, DEL, NL, till och med Tjeckien. Men nej. Vi värvar från HA/SHL. En spelare som duger i HA. Troligtvis inte SHL-Nivå. Kontrakt till 27. Det enda positiva jag kan se med denna värvning är om han kan gå in i en checking-line.

16 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #? Victor Laz

Såg precis detta på Twitter från Johan Svensson.

Det är i så fall en nödlösning. Farsan är född i Ljungby och inbiten supporter och enligt honom är det snarare en tränare än sportchef. Han tog upp dom ifjol men har byggt truppen som ligger sist i år. Känns dock som ett långskott.

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Silly season - Seriösa rykten (25/26)

Numbers Of Followers Countdown GIF  GIFDB.com

7 gillningar

Nu förstår jag inte?

Antalet målvakter

(Tror jag)

1 gillning

Stackars lehtinten. Ha namger en random allsvensk målvakt istället för använda sig av han

Min stilla undran är vad vi har för skadeproblem på målvaktssidan, när man väljer att knyta till sig ytterligare en målvakt inför avslutningen och kvalet……

Är Sandström skadad? Tror man inte att Dichow kommer kunna komma igen som planerat?

Att Lehtinen är helt utanför är varken någon hemlighet eller förvånande. Att Glifford inte sett tillräckligt stabil ut vid sina inhopp är inte heller betryggande.

Men betyder det att det är något annat med de andra två? Illa i så fall.

1 gillning

Tror man tänker att Lehtinen är helt utanför. Han ska inte spela alls. Glifford kvar i Oskarshamn. Dichow och Sandström kvar. Dichow lite osäker form, och om Sandström skadar sig och Dichow är katastrofal har man Westerholm som nödlösning.

Lehtinen är under bänken.

2 gillningar

Skadar inte att säkra upp då det ändå finns lite frågetecken kring Dicken, Glifford är lite låst med lånet och Lehtinen är ju begravd under källaren. Kostar ju inga guldpengar. Niclas kommer troligen inte kliva innanför HG’s väggar men utifall att det skulle gå åt helvete med skador och annat så har man ändå en backup. Och ser det riktigt jävligt ut på isen så kan vi alltid ställa upp med en femma med enbart målvakter.

1 gillning

Eller betyder det att man skickar Lehtinen. Då har man Dichow och Sandström. Gliffen låst på lånet till OINK spelat klart.

Därför säkrar man en trea?