Förstår inte förlängningen här överhuvudtaget. Mer menlös spelare än OSL får man leta efter. Utsikterna för HV ser fortsatt bäckmörka ut.
Mål emot när på isen. Positivt och bra.
Skjuter hyfsat mycket. Bra
Resten mellanmjölk eller direkt dåligt.
Det måste vara Goal Against with player on ice de stirrar hårt på.
Nåt annat ser jag inte.
Men han stämplar in, jobbar och sliter, det ska han ha.
Jämför med Teden
En för mig ofattbar förlängning på alla sätt. Känns likgiltig i allt han gör och visar så lite fysisk närvaro i kampdueller man bara kan.
Hade hellre sätt att OSL gjort sitt. Ska man komma någon vart som herrlag och utvecklas så måste man bryta och gå vidare.
Detta var tyvärr inte en av spelarna som vi skulle ha förlängt med. Smakar surt, helt klart.
Ett bevis på att Hv inte är Hv längre. Ett bevis på att ingen vill spela här. Ett bevis på den totala misären Hv är!!
Vem fan förlänger annars med OSL!!!?
Tiptop om kontraktet gäller även i HA.
Vad är det alla inte förstår? Att förlänga med OSL är ju…kontinuitet i sin prydno.
@matsqq du gillade väl OSL eller hur var det?
Ja, men det känns som han haft en hel del problem med skador samt förstås svårt att göra poäng .
Han behöver komma tillbaka till den form han var i kvalet mot Modo snart.
Det känns som med Brännström, man tycker sig då och då se att det finns kvaliteter, men det är ofta skador och verkar inte blomma ut i HV.
Det jag skrev i matchtråden om att “nu kommer de förlänga med OSL” var inte något du skulle läsa och ta inspiration från, Stille.
Jag tycker att både OSL och Brännström har mycket hockey i sig. Kanske kan en ny och bättre HC locka fram det?
OSL presterade bra under Lindbom iallafall.
Har han nånsin presterat bra?
Nja, Okej då.
Tänkte väl det
Men vad är det frågan om OSL är ju en bedrövlig flopp som kostar oss +220k i månaden i snart 2 år?! Helt uddlös, känslolös och har under hela sin tid inte lyckats skapa någon som helst identitet i laget. Han får gärna bli bättre i annan valfri SHL/HA klubb, jag är helt färdig här.
Det bevisar med all önskvärd tydlighet att Stillman måste lämna med när man ens funderar på att förlänga med OSL med tanke på hur breddfylld med skit truppen redan är.
Helt bedrövligt. Oavsett om vi klarar oss så kvalar vi ju isf nästa år med eftersom man skriver flerårskontrakt (dyra) med värdelösa spelare silly efter silly.
Ibland undrar man hur de som bygger lag tänker. Är det bara lojalitet mot egna spelare och kontinuitet som är ledstjärnan?
Hade OSL gått med på att kontraktet gäller i allsvenskan med så hade jag köpt det. Han lär inte vara den hetaste spelaren på marknaden och det borde han veta själv så allsvenskan hade inte varit omöjligt för han och det hade varit ett bra tillfälle för han att visa klubbhjärta. Hade kontraktet gällt allsvenskan också så hade många kritiker av det varit ganska mycket tystare.