Som jag ser det borde det vara positivt att man inför nästa säsong har utgående kontrakt på spelare som OSL, Brännström, WIN, Tedenby och Eriksson. Ingen av dessa borde man förlänga med, om man blir kvar i SHL. Kan även lägga till Luoto på den listan, han har precis som Brännström skadat sig bort från förlängning. Även om han kommer tillbaka något denna säsongen, enligt mig då.
Så, om man nu trots det väljer att förlänga med OSL så har tåget gått för förlängning med samtliga av de övriga nämnda. Man sitter redan med kontrakt på Lindström, Pasic och Laz, som inte bevisat sig höra hemma någonstans än i de nedre kedjorna. Räknar man in juniorer så är det definitivt fullt i den delen av bygget, även nästa säsong. Om man är kvar i SHL dvs.
En tanke med Laz dock. Billigt kontrakt. Bör inte vara svårt att lösa och få något allsvenskt lag att ta över. Skulle inte bli förvånad om Laz är en av de som får gå när säsongen är över.
Det kan också handla om underliggande statistik. Som sedan betyder noll då man använder spelarna på ett annat sätt, i en helt annan miljö än den de skapade sina underliggande siffror i.
Kan det va en anledning alla “”42” kedjor. Att man försöker/vill hitta bästa möjliga utfall i sin statistik? Således det är viktigt träffa rätt, för det ser snyggt ut.
Säger inte att det är så, försöker bara finna ett samband.
Som jag ser det så är OSL och Bränna typ exempel på spelare vi INTE vill ha i Hv71. Dom har mycket hockey i sig, absolut…men de har 0 skills i avslut, kombinerat med att deras mentala “skills” är väldigt väldigt sköra. Det fungerar inte alls i en förening som Hv71, dessa är “snowball” spelare, de behöver spela i ett lag där det redan går bra, då kommer deras psyken slappna av och helt plötsligt kan de spela okej hockey. Vi behöver spelare med starkt psyke i Hv71 för att kunna hantera den “liv och död” press som finns på laget i varenda match, som kan använda det som bränsle istället för att bli livrädd och skjuta målvakten i magen i 99 av 100 xG fall
Känns som att det inlägg är skrivet i nån slags frustration riktad mot mig. Inget sakligt. Lägger ord i min mun som jag inte har sagt osv.
Om ditt inlägg nu var skrivet i nån slags frustration mot mig. Se nedan. Om inte, bortse från kommande stycke.
Jag förstår om du, liksom alla vi andra, är frustrerade över HV:s situation. Men gör inte samma misstag som vissa andra skribenter i regel gör den här tiden på året. Rätt vanligt att folk, när det går dåligt och ser mörkt ut, stör sig och riktar sitt fokus mot skribenter istället för det verkliga problemet. För vad jag eller någon annan tycker och tänker och hur vi ser på en viss situation och vad för siffror vi tar fram är ju inte det faktiska problemet.
Det där med att skriva sura saker till vara andra när det går dåligt för ett lag. Det är knappast någon random skribents fel att det går dåligt för laget. Om man ska agera så, skriv till någon inom HV71s organisation och klaga konstruktivt, då har man i alla fall försökt göra något åt situationen. Att skriva strunt till någon på ett forum löser inget
Ska bli intressant vad man väljer för målvaktstränare till nästa säsong. Själv tycker jag att det hade känts bäst att bestämma hur målvaktssidan ska se ut, vilka som spelar alltså. Mycket hänger på om Dichow är kvar känner jag.
Jag tycker det hade känts bra med Sandström-Glifford, Lehtinen-Glifford hade kunnat vara klockrent om Lassi hade nått förväntningarna, Men att ha dichow som etta tycker jag inte känns bra. Självklart förtjänar Frederik det men samtidigt vet man hans lägstanivå, en förstemålvakt måste vara konsekvent bra tycker jag. Det var detta Alnefelt föll på han också tycker jag, han kunde vara Fantomen ena matchen (mycket tur) men sämre än Lassi andra matchen. Då litar inte dina medspelare på dig och laget vinner inte matcher som man kanske borde vinna. En bra plan hade varit att hitta /välja en 1a, och sedan förlänga med Glifford som kommer in som 2a, Låna ut Liv en säsong till och året efter flytta upp Herman Samtidigt som Olof får första spaden. Man vill ju ha kvar Dicken men samtidigt måste man släppa upp underifrån. Lassi har kontrakt över nästa säsong också och han tar ju upp en hyfsat fet lön. Allt hade varit så mycket lättare om Lassi bara gjorde det han ska.
Om man har valt målvakter och därmed även flyttat upp Glifford/Liv tycker jag att man kanske borde satsa på en tränare som är duktig på att utveckla yngre spelare. Om man inte gjort det kan det kvitta egentligen, hitta någon bra som kan hjälpa målvakterna hitta stabilitet.
Kändes oklart vad jag skulle lägga det. Detta är i stort sett den enda tråden om nästa säsong, och Liv är ju ett Seriöst rykte som jag diskuterar. Ett annat seriöst rykte är att vi ska skaffa ny målvaktstränare. Föreslå gärna var du hade velat att jag skulle lägga det så kanske jag kan bättre nästa gång.
Absolut inte, det va inte menat så. Men varför ska vi skicka spelare till konkurrenter när vi ändå ska spela i samma liga (Allsvenskan). Jag menar allt talar ju för spel i allsvenskan redan efter omgång 10 om man ska tro all statistik man bli matad med.