Diskussion om seriöst rykte (26/27)

Ok. Dichow verkar lämna. Nu är jag färdig med detta jävla skämt till förening. Från och med nu bryr jag mig NOLL, NOLL. Innan brydde jag mig lite men nu jävlar räcker det.

Blir säkert LHC eller något också som en extra klick grädde på moset.

Det enda småpositiva är väl att det öppnar lite för Glifford.

Hv71 har blivit ett patetiskt jävla skämt.

1 gillning

Vilken av våra nuvarande 5 målvakter har vi hanterat väl?
Är man förvånad om någon stannar? Ja.

3 gillningar

Vet du om han stannar resten av säsongen eller lämnar direkt? Eller är det något vi får veta imorgon?

Han har ju kontrakt.

Har inte det var klart länge att Dichow lämnar? Inte så man ramlar av stolen direkt.

3 gillningar

Var kommer ryktet att det ska presenteras något imorgon ifrån?

Vet inte om du frågar allmänheten eller @Diabolics . Men det står iallafall i tråden med Seriösa rykten.

Från folk på denna plattform. Den som lever får se. Som med alla rykten: inget är 100% förens föreningen bekräftar.

1 gillning

Det har väl varit lite fram och tillbaka i media?
Det vi hör nu, är att media kommer släppa ett rykte om att det är klart. Sen kan ju vi inte veta om det faktiskt är klart. Klara saker har ju ändrat sig, nu senast kring västerås. Där var ju folk “klara” men det blev ändå inte så pga “saker”.

Blir det Nubben-Land, LHC, FBK eller någon annan “rival” blir jag fan tokig. Speciellt om det blir hos Nubben då, eller LHC för den delen. Det värsta är väl att Nubben har varit på honom tidigare. Rifalk lämnar Rögle efter säsongen låter det som också, kanske blir där. Vi får se.

Jag hade lagt en liten slant på att Dickens nästa klubbdestinationen är Rögle.

Knet vet vad han gör.

Timrå enligt Svensson

2 gillningar

Var väl egentligen väntat då hans kontrakt går ut. Ser inget konstigt med det med tanke på hur hans tid i Hv varit

2 gillningar

Så kan man också se det och hade de varit att han självmant ville sticka hade jag köpt de mer. Nu är det HV själva som slarvade bort en spelare som ville vara kvar.

Dicken till Timrå alltså.

Svårt att vara arg på Dicken.

Han har räddat kvar föreningen i Shl och gjort allt för klubben trots att om man ska tro media+forumet blivit bitvis behandlad ovärdigt.

Vi har Liv klar. Framtida stormålvakt tror jag.

Det kommer bli bra.

6 gillningar

Efter hans dispyt med Anton förra säsongen så är detta inget förvånande

2 gillningar

Det som vi kan bygga vidare på försvinner (LaLeggia, AP, HP, Reber, Lenc och nu Dichow).

Det vi kan släppa förlänger vi med (OSL).

HV bygger verkligen för framtiden.

8 gillningar

Var finns informationen om att det skulle vara HV som släpper honom och inte han själv som ville vidare?

Väldigt säkra källor men klart, kommer alltid finnas ett litet frågetecken.

2 gillningar

Jag tror att det hade behövts ett rejält framtidssamtal och förändringar på ledarsidan för att ens ha fått Dichow att överväga HV. Å andra sidan är det ju också vad som behövs för att behålla SHL-platsen.

1 gillning