Det gör ont i mig att få se Dichow i ett annat SHL-lag. Dichow som sopat mattan med Lehtinen i kvalet och som faktiskt kunnat stänga matcher på egen hand. Är det så att HV valt att inte förlänga trots att Dichow velat, så är det hål i huvudet. Men såklart, ingenting förvånar mig längre….
Fast vi har ju Blomkvist kvar i ytterligare två år, något att glädjas över i dessa tider.
Man kan ju börja med att ställa sig frågan: Hur ofta tar Hv71 rätt beslut?
Man måste vara 2 parter som vill samma sak med, det räcker inte bara att hosta upp massa namn som kan bygga stommen om spelarna själva längtar hem eller vill vidare
Hv har vart tydliga. Anton är viktigare än vår 3 mest viktiga spelare de senaste säsongerna. Dichow, AP och Laleggia
Då blir väl nästa års uppsättning Lehtinen, Glifford och Liv. Liv avser man tydligen låna ut till HA, förutsatt att HV spelar SHL. Gör man inte det blir det nog Glifford och Liv.
Såvida inte Glifford vill pröva lyckan någon annanstans.
Målvaktsfrågan har varit HVs akilleshäl i flera år. Det riskerar tydligen att prolongeras.
Fel beslut efter fel beslut… fan vad trött man blir på det.
Men sen är detta förmodligen något man blir tvingad till med tanke på hur man agerat tidigare. Vi har så många målvakter på kontrakt, och att bli av med Dichow är väl förmodligen lättast.
Tycker t.ex. att man tog hem Liv för tidigt, även fast han lånas ut. Vi har redan Glifford som är i exakt samma situation som Liv.
Hål i huvudet eller inte? Det beror ju på hur man löser målvaktsfrågan totalt sett, för den är rörig. Och obra.
Själv skulle jag lösa bort Lehtinen och Alnefelt, förlänga med Glifford som tvåa, köra Liv som utlånad trea, samt lägga en riktigt stor peng på en toppmålvakt som faktiskt kan vinna matcher på egen hand. Även om Dichow är bra, jag gillar honom, så behövs det nåt bättre som förstakeeper.
Det börjar väl bli dags att förlänga med Glifford om man tänker behålla honom, det kan omöjligt inte finnas intresse från andra håll.
Ska vi gissa att detta blev klart under Stillmans tid? Tror inte att Leise har fört diskussioner på denna nivå.
Helt enig. Det blir avgörande för HVs framtid att hitta en uttalad förstemålvakt som både håller och levererar. Oavsett liga.
Det kan ju finnas en överenskommelse om detta sedan tidigare.
Man fattar ju egentligen varför man gör detta om man kollar på hur man ska bygga målvaktssidan. Det finns inte plats för Dichow i SHL om man vill ha in Glifford. Jag tycker fortfarande att Frederik känns för ojämn för förstaspaden och man vill väl inte ta upp Glifford och sätta honom som etta direkt gissar jag.
Borde bli Ny/Lehtinen-Glifford nästa år.
Mycket möjligt.
I de bästa av världar så skulle man göra så, men vem vill till HV? HVs målvaktskarusell är något av det mest virriga jag sett. Jag tror man kommer köra på Lehtinen och Glifford och sen kommer målvaktsposten bli lidande, igen.
Då blir ju faktiskt Juel ledig i Timrå. Men vet inte helt om jag tycker han är en förstamålvakt.
Om man ska satsa på sina egna så är det rätt att satsa på Glifford nästa år. De har nog vart planen. Man valde Lehtinen för han hade visat han klarar av SHL dock blev han knäckt i kvalet och hv inte lyckats få upp hans självförtroende igen.
Aliblabbarna bidde nubbade.
Lycka till Dikken.
Med tanke på vem som är sportchef i Timrå kan vi nog slå fast att Dichow höjer sin lön avsevärt om han går dit.
Ja, och då hade det ju varit bra om HV var en miljö folk vill stanna i, oavsett om man är från Schweiz, Tjeckien eller Danmark?
Tveksamt. Där uppe har inte nubben samma resurser att jobba med. Han får faktiskt tänka lite.