Diskussion om seriöst rykte (26/27)

Är det ett så stort problem att Dichow lämnar? Vi har alltså redan Lehtinen och Alnefelt som inte funkar och sitter på dyra kontrakt. På det bör man prioritera att förlänga Glifford plus att Liv är på väg in.

Dichow var fantastisk i kvalet och verkar vara en härlig person men han är långt ifrån en första keeper och det är svårt att sia om ifall han kan bli det på sikt.

Sen är det en annan diskussion att många spelare verkar vilja lämna det sjunkande skeppet när de får möjlighet vilket naturligtvis är ett problem.

Vi står och faller dock inte med Dichow.

6 gillningar

Helt med här.
Anser att det inte alls är en katastrof att Frederik lämnar. Visst, duktig målis men vill man gå med honom som klar etta? Jag vill iaf inte det.

Prioritet nu måste vara att skeppa Lehtinen och Alnefelt till Finland permanent, hitta en rejäl etta sen spela på denne tillsammans med Gliff samtidigt som Herman skulle må bra av ytterligare en sässe i HA. Kalmar kanske?

Fan, jag pratar som att jag ens tror vi har en promilles chans att hänga kvar… stoppa mig!

8 gillningar

Lugn, här kommer en hjälpande han.

Vi åker ur, Lassi förbli vår etta, Herman och Gliff turas om att va med i laget. Någon slarvas bort IGEN. Målvaktproblemet andas kontinuitet. Vilket gör att vi med stor risk har svårt att gå upp. Grundserien tragglar vi oss igenom.

Timrå är nog det laget som jag inte kunde bry mig mindre om. Dahlén går vidare nästa säsong och laget kommer rasa. Tror det kommer bli Dichow a lá kval för Timrå nästa år.

Hade hellre skickat lehtinen än dichen, men jag hoppas att den långsiktiga lösningen är Gliffen och Liv!

Jo är säker Glifford och liv är hv 2 målvakter i SHL om vi är där om 2 år

Väntat, men det känns så jävla surt. Jag har verkligen gillat Dichow.

2 gillningar

Skit tråkigt med Dichow, sen förstår jag inte riktigt varför folk eller HV inte tror på Dichow som första målis, bara 3 målvakter i shl denna säsongen som har bättre räddningsprocent än Dichow, han är oxå i bra ålder, stor modern målvakt, VM / OS rutin, och utvecklas fortfarande.

4 gillningar

Tror det ligger mer skit och gror än bara det. Anton var ju dessutom inblandad i nåt skit där kommunikationen sket sig förra säsongen.

Dichow kommer vara en utav SHL.s absolut bästa målvakter i Timrå nästa säsong.

2 gillningar

Ja, jag tycker Dichow verkade ha vinnarskalle och vara pålitlig , tror han kommer bli ännu bättre, tråkigt att han drar, men nu är det nog bara att svära och sen gilla läget

Precis det här behövs! Sen som du säger, sannolikheten är inte direkt i toppskiktet

Dessvärre finns det inte så många ’givna ettor’ på marknaden. Att någon av dessa dessutom skulle vara sugen att gå till ett bottenlag känns ju inte jättetroligt tyvärr.

Riktigt tråkigt, att Dichow lämnar. En av få kvarvarande i laget med HV- hjärta. Men, vem är förvånad? Han har ju luftet egna åsikter tidigare, något som inte går för sig i AB- land… AP20 i repris!

1 gillning

Helsike vad det spekuleras här inne.

3 gillningar

Nu vet ju inte jag riktigt, men kan tycka att det är helt ok att göra efter att klubben har tagit ett beslut som detta.

Så länge alla vet att det är spekulationer och inget konkret.

Okej, men mig veterligen har inte HV gått ut med något? Eller har jag missat något?

Edit: Ja, det hade jag. Fyfan.

3 gillningar

Och därför extra surt att HV som lag inte lyckades knyta upp Åhman eller Söderström när de var unga utan utvecklades som monster i Växjö och Skellefteå.

Igenkänningsfaktor även på utespelare som dumpas iväg och gör succé i andra SHL-lag….

Vilket uppenbart är en del av den kultur som råder i klubben nuförtiden.

Under storhetstiden var kulturen den rakt motsatta.

Kultur skapas och bärs upp av människor.

2 gillningar

Varför inte behålla honom, har har ju levererat när det behövs. Han skulle haft första spaden då hade han blommat ut ännu mer.

2 gillningar

Jag är inne på samma linje. Självklart skulle man gjort allt man kunde för att behålla Dichow. Tycker man lever lite verklighetsfrånvänt om man tror och hoppas att HV, som det absoluta bottenlaget i ligan, ska klara av att ta in en toppmålvakt för förstaspaden. Det är ju inte utan anledning som Leksand går med Gidlöf, en målvakt som blommade ut med förtroende. Örebro gick länge med Arntzen, förvisso tills Enroth tog tillbaka förstaplatsen. Enroth är avdankad. Silver tog in Ignatjew som inte var etablerad på SHL-nivå. HV tog in Lassi, vars lag åkte ur SHL.

Som bottenlag får du lite ta vad du har eller vad du kan få. Har du dessutom en målvakt, med klubbhjärta, som dominerat två kvalspel med en kurva som pekar uppåt och som allt att döma från nuvarande säsong hade tagit ännu större kliv med lite förtroende ser jag det som en självklarhet att köra med Dichow. Du föds inte som förstamålvakt, du blommar ut till en. Som bottengäng väljer och vrakar du inte bland toppmålisarna. Ge honom chansen!

5 gillningar