Hallquisth är nu klar för Timrå till nästa säsong enligt Expressen.
Hallquisth? Du menar inte Dichow nu va?
Också till en stor del beroende på våran AB enligt mina uppgifter. Och fler kommer
Nej, Hallquisth.
"Backen Wilhelm Hallquisth har nu gjort sitt val.
Expressen avslöjade i december att han jagas av Timrå.
Enligt nya uppgifter har han nu skrivit på för klubben inför säsongen 26/27. Det ska röra sig om ett tvåårskontrakt för backen som i år är utlånad till Södertälje från HV71.
Hallquisth har under säsongen gjort två mål för SSK."
Kommer fler spelare lämna pga Blomman?
Nubben älskar verkligen att värva från lag han tidigare jobbat i. Tidigare spelare/Tränare i Timrå värvade han följande till HV. Strålman, Westerlund, Monten, Laleggia Och nu tar han Dichow och Hallquist åt andra hållet. Missar säkert någon. Förövrigt sjukt många spelare som spelat i bägge dessa klubbar.
Ser inte Hallquisth som någon större förlust. 2+0 och -12 i HA. Han behöver förmodligen mogna lite i sitt spel, och vår backsida är redan full så vi kan inte direkt erbjuda honom speltid. Ser hellre att man satsar Malte och Hugo
Nej, kollar man på den gångna säsongen så känns det ju inte som en förlust.
Kollar man förra året gjorde han 9 poäng på 37 matcher i HV-tröjan (med det var han fyra i backarnas poängliga) och belönades med JVM-spel.
Som i så många andra fall valde HV att låna ut – i det här fallet till ett vad det verkar dysfunktionellt SSK med AJ som tränare.
Jag hade gärna sett att HV givit Hallquisth chansen redan i år. Otrolig low risk-high reward-spelare. Nu tar Timrå och Nubben den chansen i stället. Resursslöseri från HV:s sida att utbilda unga talanger bara för att slarva bort dem.
Man undrar ju verkligen vad tanken var när HV gav Hallquisth A-lagskontrakt.
”Okej, Wilhelm. Vi vet att du gjort det bra din första riktiga SHL-säsong, men du kan glömma en tröja i laget kommande säsong. Gå till allsvenska SSK i stället. AJ är en bra tränare. Men snittar du inte minst 0,7 poäng per match så kan du se dig om efter nåt nytt”.
Det är väl mest de som det ryktas om som jag har hört. V Gustafsson är visst inte jättesugen på att spela under honom bl a.
Säger inte att det är rätt eller fel att folk lämnar, men det är lite för mycket sånt just nu tycker jag. Träff blev rätt dissad av AB också, som gjorde att han stack bla
Ledningen i HV är beredda att betala hur dyrt som helst för att HV71 ska vara Anton71. Spelarflykt, alienering mot fansen, brutna kontrakt, panikvärvningar och sjukskrivningar. Inget pris är för högt att betala…
Ungdomarna flyr! Våra egna flyr!
Båten sjunker sakta men säkert.
Nåväl, så sakta går det ändå inte.
Det pratades mycket om att spelarna ska ha “rätt karaktär” och att spelaren man värvade då hade bra karaktär. Jag undrar hur man bedömde det, rätt karaktär för att prestera på mötet på kontoret eller ute på isen?
Evertsson nämnde i någon intervju att att han gärna värvade hockeyspelare där släktingar hade presterat på isen bland annat, undrar hur han ser på karaktär.
För som du skriver har många spelare försvunnit för att blomma ut någon annan stans.
För mig är det tydligt att man vill ha så många ja-sägande svärmorsdrömmar som möjligt. Helst ingen med för starka åsikter.
Fast är Hallquist bättre talang än Annborn och Malte? Sen att Malte antagligen inte spelar i hv nästa år är ju en annan femma om Vigge inte vill spela för Anton så lär han ju ha inflytande över sin bror
Eller så plockar man tillbaka Åhman, har utgående i Växjö och legat runt 90 och uppåt flera säsonger i rad. Kanske inte en lika solklar etta som absoluta toppmålvakterna i ligan men ändå en målvakt med anknytning till klubben, ung, och absolut tillräckligt bra för att ta första i hv med uppbackning av glifford som andra i min mening. Men det bygger ju självklart på att man lyckas skeppa både leithinen och alnefelt på permanent basis. Kanske fel tråd just nu och borde ligga i drömtråden men målvakt till hv diskuterades därav det hamnade här
I Åhman vet vi vad vi får iallafall.
Men han är också liten, jag har tröttnat på små målvakter med “bra” reflexer nu.
Plocka hit Andersson från Växjö och låt han ta hand om Liv.
Andersson känns svårbedömd. Han har alltid haft minst en väldigt bra målvakt att jobba med, blir inte så svårt att coacha då. Som t.ex i år har han ingen direkt “stjärna” och det har väl inte gått hur bra som helst för Växjö på målvaktssidan. Men hade gärna tagit hit honom, han hör ju hemma här egentligen.
Förmodligen rätt duktig som tränare, har ju rätt bra med rutin. Borde passa bra med Herman också som du säger.