Frågan är hur sugen Åhman är med Liv och kanske Glifford bakom sig. HV:s tanke lär ju i så fall vara att Åhman sitter på bänken inom ett par år.
Den risken finns ju alltid, men så är det ju i alla klubbar. Är han tillräckligt bra kommer han ju få stå oavsett vem han konkurrerar med. För oavsett ifall man heter glifford eller Liv för den delen ska man ju inte ha en gratisplats. Så samma sak gäller ju alla målvakter och spelare för den delen
Ja, men en 26-årig Åhman kanske är mer “rädd” om sin framtida speltid än om man skulle kunna få in något i stil med en 34-årig Hellberg.
Ang. Hallquist så känns det heller inte rimligt att behålla alla juniorer som kommer upp. Backsidan är redan hyfsat tjock inför nästa år, och att ha Gustafsson x 2, Hallquist och Annborn känns inte rimligt det heller hur coolt det än hade varit.
Förhoppningsvis väljer de att vända hem i framtiden när läget i klubben förhoppningsvis är bättre.
mkt OT här nu
Herman höll nollan ikväll!
19 räddningar.
Vet inte hur ”seriöst” det är med aftonblaskan men tydligen Heino-Lindberg ett namn som HV ska vara intresserade av för att ersätta Joel G.
En av blommans polare med andra ord. Sen säger jag inte att heino är dålig men…..
Jag har fått uppfattningen på hockeymorgon att Heino verkar vara rätt vettig, men det betyder ju inte att han är bra tränare för det.
Instämmer men desto mer orolig att AB bygger en stab av sina vänner och Ja-sägare.
Kommer sluta upp med livstidskontrakt på AB
Har sprungit på Heino ute för många år sedan när han stod i FBK. Otroligt trevlig och sympatisk kille! Att han dessutom sa att HV var en drömklubb att spela för tyder på fantastisk karaktär ![]()
Tror Heino kan bli bra. Men det luktar ju lite illa när det är Anton-kopplat tyvärr. Min uppfattning är också att Heino verkar vettig och trevlig.
Han vann ju guld med Färjestad som målvaktstränare också
Hult in och stöttar. Klappat och klart.
Var nog bästa alternativet på kort sikt.
Hoppas vi får in en ny king erik
Jag är positiv till detta. Tror helt klart det är de bästa just nu.
I detta läge så är det nog det bästa som kan hända, Hult brinner för HV, det vet vi.
Bra att få in Johan Hult. Vad det verkar kommer han att fortsätta inom HV när alla sportchefer är tillbaka. Ny klubbchef?
Känns ju rätt troligt🤷♂️