Vill tillägga att Lettieri har spelat 3 säsongen med Lias i NYRs AHL lag. Han borde känna honom bra också och fått in ett bra ord där om HV också.
Han är väl primärt center och inte vinge? Eller har jag missuppfattat det?
Du har nog helt rätt där, han är nog en skolad center men när han blivit uppkallad till NHL så har han placerats som högerforward.
Så då kanske han kan vara en topp-2-center.
Kanske att DG skulle vara en utmärkt 3e center om man vill ha en center som är mer tvåvägs där.
Dickinson dissar oss för fucking Örebro alltså. Så ”högt” ansedda är vi just nu gott folk. Ta in det. Smaka på det. Bittert va?
Hoppas vi på DG nudå. Lär ju knappast hända.
Jag tänker att Dickinson valde Öjebjo för att han får störst roll och mest pengar där. Tycker att det känns väldigt skönt att HV betraktade honom som en andracenter snarare än en förstacenter, så har man förhoppningsvis en viss standard på centrarna man vill ha in.
Skjut mig. Ändå inte helt otippat att HV fipplar bort…
Tillåt mig att tveka på den. Att ta in Dickinson hade varit ett säkert kort, men givetvis kostar det när fler lag lägger sig i. Vad har vi för centrar just nu? Linus Lindström. Hoppas verkligen man hittar andra alternativ istället för Josh. Andra som i plural, för vi kommer behöva två toppcentrar, men i och med Dickinson till Örebro blev marknaden just nu ett bra alternativ fattigare.
Ja vill man ha bra spelare, så får det ju kosta lite. Inte så att Hv inte kunnat matcha Örebros bud.
Vad trodde vi, Dickinson är ju en hyfsad spelare. Vi får förlita oss på Eriksson och Lindström istället….tror inte alls han var “nästan” klar som media ville ha gällande. Eller så erbjöd HV alldeles för dåligt.
Kommer det inte in 3 nya topcentrar och vi förlänger med Eriksson kommer jag inte kolla en match nästa år. Det måste få kosta! Och i Dickson hade vi en perfekt andra/tredje center som kan ligan.(bästakompis med Woods ) Har man inte lärt sig ett skit,Sinnesjuka förening. Sånt självskadebeteende.
Det måste bara vara något bättre på gång, annars fattar jag ingenting
Ni verkar ju missa det viktiga:
HV71 var med länge, men valde att hoppa av då man inte ville buda så högt på en spelare man såg som en andracenter, snarare än en förstacenter, och Örebro var beredda att sträcka på sig lite extra för att få in kanadensaren i sitt lag
HV ser Dickinson som andra center, dvs man vill få in något tyngre som första center. För mig är det bara positiva nyheter. Hade vi pungat upp 250k + hade det vart negativa miner åt andra hållet, likt nubben tiden. Nu får ni fan ta och bestämma er. Blir så fruktansvärt löjligt och lätt att genomskåda. Oavsett vad föreningen gör är det negativt just nu enligt många, jag tror genuint det är omöjligt för föreningen att göra rätt i era ögon (Bortsett från att få Ab att avgå).
Samtidigt har HV ju överbjudit på x antal spelare de senaste säsongerna, och det har inte fallit så väl ut.
Ekonomiskt har vi råd att betala snuskigt mycket för våra andra och tredjecentrar. Säger inte att vi har samma ekonomi som Färjestad men visst fan har vi råd att betala för en dyr centerlinje. Bara tedens kontrakt ersätter en förstacenter-ish..
Så du tycker du att man ska överbetala? Vart är logiken i detta argument? Hellre lägga de pengarna då, på en 2a center som förtjänar det.
Tycker inte man ska överbetala men inser att vill vi ha Lindström som max fjärdecenter och inte förlänga med Eriksson (gud förbjude) så måste det få kosta. Vi måste också få ut iaf kloos på kanten och i den bästa av världar även rousek som dock gjort det bra men tror vi kan få ut mer av han på kanten.
Du får tycka att det är bra. Andra får tycka att det är dåligt. Fakta är att det är en vettig tänkbar andracenter mindre på marknaden och man spelar återigen ett högt spel på en position vi måste förstärka.
Det är ju exakt det som satt oss i skiten vi sitter på idag? Massa överbetalda skitspelare som producerar 0? Har vi inte lärt oss redan? Du säger det ju själv, Tedens lön öppnar upp för en 1a center. Det är ju att begå samma misstag igen?
Kommer bli precis som vanligt. Man plockar inte in när det finns och man står kvar på perrongen när tåget går. Plockar sen in någon risig 3/4 center som 1/2 och sen skyller man på att marknaden är tom, gles och står still…