Diskussion om seriöst rykte (26/27)

Det dyker väl upp i etablerad hockeymedia om det stämmer. Tydligen var han nära vän med Kloos, det skrev Madhawk i sin sammanfattning efter match 4. Då åsyftar jag rykten i podden femtefemman att Vinny Letteri är nära HV, se tråden om seriösa rykten.

1 gillning

har han samma karaktär som kloos är det väl en hultvärvning :wink:

1 gillning

@Bacon Vid vilken tid i podden nämns det?

Killen är både C/RW samt 178 cm(ska inte nicka in puckarna). Med dessa stats så borde han vara klar​:blush:

1 gillning

Högsta kravet på spelar i HV är att alla ska kunna nicka :face_with_peeking_eye:

Trött på små spelare, vi behöver storlek också för fan oavsett vad björn tycker. RÖV.

2 gillningar

Jag tror Vinni kommer göra under i HV om man kommer.

7 gillningar

Absolut, iallafall offensivt:)

2 gillningar

Lettieri kan vara en kanonvärvning! Men man har blivit besviken förr på spelare som “spelade NHL-matcher så sent som förra eller förra säsongen” t ex Bödker som 32-åring kom 2022 efter att ha spelat i NHL “så sent som 2020”. Två säsongen däremellan i NL. Flopp.

Men jag tror Lettieri är betydligt piggare och mer motiverad. Om han känner Kloos kan detta vara bra för då skärper han till sig. Om han inte tycker att han bara ska på en skojig utflykt till Europa och lattja lite hockey med polaren inför en hänförd publiken som kommer älska honom bara för att han spelat i NHL…

Jag tycker detta är en kanonvärvning OM man ser honom som vinge och inte center. För han kräver nog en toppcenter och t ex Ang jämte sig för att komma till sin rätt.

Om han är tänkt som (den ende?) “toppcentern” så är jag mer tveksam - det där med att “kan spela center också” och brist på storlek har vi redan testat med dåligt resultat.

Jag hoppas, tror, och ber att DG och Dickinson är tänkt som 1a, respektive 2a centrar i HV. Därmed Lettieri ut på kant.

5 gillningar

Och hoppas att Olausson kommer hem också på det :grin:

1 gillning

Rousek ser jag som bättre center än Dickinson faktiskt. Tror Rousek i ett lag med lite mer framgång är en 44-48p spelare. Dickinson Känns mer som gedigen 3e center.

2 gillningar

Nånstans i mitten. Sorry.

Hittade det själv så det är ingen fara. :grinning_face:

1 gillning

Enligt HV71.se så fortsätter diskussioner med:
Mattias Tedenby
Axel Rindell
Felix Sandström
Isac Brännström
Wilhelm Hallquisth
Malte Gustafsson
William Ignberg Nilsson
Hampus Eriksson

Malte, Axel och Wilhelm tycker jag är självklara.

Tedenby och Brännström om de får en lön som motsvarar extraspelare.

Felix beror för min del på vad vi gör med befintliga 4 målvakter.

WIN och Eriksson ser jag ingen plats för oavsett tränare. Det är HA-spelare.

Wilhelm är klar för Timrå enligt höken

2 gillningar

Nu var det några dagar sen jag lyssnade på podden men fick inte intrycket att dom satt på någon egen info utan det var nog bara någon som läst Madhawk eller X.

2 gillningar

Jag har svårt att se en random podd som en ”seriös” källa. Det finns egentligen bara två personer jag ser som bra nyhetskällor och det är Svensson och MP på Expressen.

Utöver det så går jag sällan igång på rykten eller snack från andra journalister. Sen finns det många bra personer att prata runt med men vissa grejer kan man inte gå ut med i respekt till dessa.

1 gillning

47 assist, 1 mål

Men ja, Rousek har varit en stabil center för oss. Däremot vill jag testa han på kanten för att se ifall han trivs bättre där.

Frågan är varför Malte G inte har skrivit på sitt obligatoriska kontrakt efter 100 spelade minuter

2 gillningar