Joonas agent dementerar att Finland är aktuellt, men att Joona inte bestämt sig för ny klubb.
Hockeysverige har varit bra senaste tiden. Kan ju rekommenderas om man inte känner till den.
Här är länken för den som är intresserad: https://hockeysverige.se/shl/joona-luoto-uppges-lamna-hv71-agenten-dementerar/
Dickinson gick av i första matchen mot FBK, ledd av två spelare. Han hade gummiben. Hoppas då att det inte blir något långvarit. Både för hans skull och HVs.
Lagom läkt till premiären då ![]()
Här är sekvensen:
Perfekt rehabprojekt!
Nä, skämt åt sido, hoppas det går bra med han!
Nån som vet vad det står om Hvs målvaktsplan?
Edit: länken kanske inte ska ligga här
Sammanfattningsvis står det att Glifford har problem med en höft och kanske tvingas till operation, vilket isåfall skulle göra att han missar stora delar av hösten. Planen har varit att köpa ut Lehtinen, men i och med Gliffords skada är det inte helt uteslutet att börja säsongen med Lehtinen/Sandström.
Felix högaktuell för förlängning.
Herregud. Jag behöver Jesus snart.
Herregud!! Ge Liv chansen då som andre slips!!
Garanterat bättre än Lehtinen.
Just det, vi har ju Liv. Borde definitivt gå med honom isåfall.
Vill ens Lehtinen vara kvar och förmodligen inte få stå så mycket en säsong till?
Liv > Lehtinen.
Allvarligt talat så borde våra målvakter lyckas bättre i ett lag med huvudtränare, målvaktstränare och centrar.
Jag har alltid förordat att matcha målvakter så att de kan planera och toppa sin form istället för att köra hvvarianten spela tills du går sönder/bränner ut dig.
Vi sitter med mängder av pengar låsta i målvakter - vi borde gör det till en liten fördel istället gör ren nackdel.
Anekdot: Alex Lyon har tidigare fallit samman av hårt matchande, i år har han fått ett schema och vila mellan matcherna och har varit bra över hela säsongen: Alex Lyon - Stats, Contract, Salary & More
Jag tycker HV ska använda tre målvakter. Det gör att man i perioder kan vila eller bygga upp vår förstamålvakt. Vi kan även gå in i försäsongen med en tävling där de som utmärker sig tar de första platserna.
Tredjemålvakten kan matchas då och då i Hc Dalen medan den fjärde lånas ut.
Vilken målvakt kommer gå med på det upplägget?
Det kommer mer och mer i nordamerika. Är bättre att spela 25 matcher på topp.
Om Lassi blir tredjemålis och vill lämna sparar vi dessutom sjuka pengar.
I Nordamerika tjänar en 3e målvakt mellan 1-9 miljoner kr. Ska man anpassa dom pengarna till SHL nivå så får vi en lön som räcker till en junior, typ som det funkar i SHL redan.
I NHL är grundserien 82 omgångar. Alltså 30 fler än i SHL. Då förstår jag att det kan finnas behov av en tredjemålis.
Mycket OT här nu, kanske bättre passar i Lagbygget 26/27 ?