Olausson och Gustafsson kan nicka, det garanterar jag dig. Sen om blomman kan det är frågan. Han har ju storleken. Missar han bollen?
Så håller vi oss till det vi ska diskutera här.
Tack på förhand.
Ifall Olausson nu skulle komma tillbaka, vart vill man spela han? Som center eller vinge?
Kul med Olausson, halversättare för Luoto om han kommer?
Intressant spelare i bra ålder etc. men ännu en vinge som ”kan spela center”…
Någon som har koll på vilken position han mestadels haft i AHL?
Ut med Pasic. In med Olausson. En no brainer.
Egna killar ska spela i HV.
Han har varit vinge som mest i Iowa iaf
Då kör vi på det och utnyttjar hans MAXIMALA kapicitet som en viss förening har svårt för.
Tänkt som center i bygget med andra ord
Så vi ska ta in toppspelare från NHL/AHL som ska ledas av två som knappt håller medelmått i allsvenskan? Så jävla dumma KAN de väl ändå inte vara? Är målsättningen att sätta rekord i kval på raken?
Har vi inte redan det rekordet?
Jag funderade ett tag förra året om man skulle lägga skambud på redan etablerade spelare från andra lag
Försöka sno två etablerade toppspelare och slanta upp rejält istället för att chansa på AHL-spelare eller andra som man inte vet så mycket om
Jag vet inte om det är möjligt.
Tänker nån allroundspelare som Friberg eller en backbjässe som Joel Persson från Växjö.
Det kanske är totalt orealistiskt, jag har ingen aning hur det fungerar med att bryta kontrakt etc, men man är ju rätt trött på värvningar som slår fel och att HV riskerar jättebelopp med att åka ur varje år.
Så fick den tanken under säsongen när det var som värst …
Lyssnade på morgonens S&S, som jag förstod det så trodde och tyckte de bägge att HV skulle behålla Blomman. Främst för att HV i princip inte har någon sportslig ledning just nu, vilket till viss del stämmer, men även för att det inte finns någon bra tränare ledig, Filander kommer mest troligt gå till Örebro när allt har lösts med hans utköp i Schweiz. Dock ville de att Sundell ska stanna för Blomman är som bäst när han har en erfaren (50 plussare som de sa) assisterande tränare bredvid sig. Sen pratade de lite nyförvärv och Madhawk var inne på att HV kommer lägga mest pengar på två centrar, Josh Dickinson verkar vara i princip klar om man lyssnar på hur de pratar, sen ska det in en till center in, ev någon vinge också. Rindell förlängs förmodligen och sen kommer det nog inte ske så mycket mer med backsidan.
EDIT: De tyckte inte att HV skulle förlänga med Luoto med motivationen att de finns billigare spelare som kan göra samma sak.
Kan tillägga här att Luoto inte blir kvar. Enligt Expressen är det nu helt klart att finland väntar för honom nästa säsong. Där ligger Tappara närmast.
EDIT: såg nu att det redan hade skrivits i Joonas tråd, men kan ändå vara bra att ha här inne med. ![]()
Ignberg Nilsson verkar bli kvar i HV, i AIKs silly artikel på expressen skriver de att HV vill förlänga.
Undrar dock vem “HV” är då både sportchef och tf sportchef är sjukskrivna? Är det Björn på 25% eller tf tf Hult? Eller har Anton även blivit sportchef?
Klart man ska förlänga med WIN. Hur ska man annars gå för fjärde raka?
Ja det är en relevant fråga.
Dom vill väl driva på att Anton ska vara kvar så att haveriet fortsätter, således får dom mer att skriva och prata om, och sparka på den som ligger, inte svårare än så.
Kan någon se Hult säga nej till AB?
Jag känner ju inte Hult men att döma av diverse intervjuer nyligen kom frågan upp i mitt huvud.