Diskussion om seriöst rykte (26/27)

För helvete gubbar. När blev detta en tråd där vi diskuterar andra klubbars rykten?

5 gillningar

När HV beslutade sig för att köra en hel säsong utan en enda värvning till 1a, 2a eller 3e kedjan?

5 gillningar

Vinni Lettieri är jag lite kluven till, är säkert bra, men vad det verkade som skulle han in i en första kedja. Är han så bra?

Det som fångade mina ögon i silly-artikeln från Expressen var just detta citerat när de tog upp tränarfrågan: “Enligt vad Expressen erfar så har HV71 väckt frågan om att ha kvar Sundell, som speciellt Blomqvist har uppskattat.”

Är det bara jag som uppfattar detta som ett tecken att HV71 vill ha kvar Blomman? Fyfan för dem isåfall.

1 gillning

1ppg i AHL är rätt bra. Inte gjort bort sig helt i NHL heller. Väldigt sannolikt tillräckligt bra för en första. Vi måste även sänka förväntningarna lite, vi kom näst sist.

4 gillningar

Jävla löd i bössan verkar han ha. Ta över HP plats i PP

Hade varit fint. Ska kolla om jag hittar några highlights.

Tycker det känns positivt att han är med i poddar, down to earth typ av människa?

Även detta ger goda intryck av personen.

Jajo såg det nu, han här är nog en jäkel i PP.

Snyggt!

Glömde skriva det men han är bra polare med Kloos också.
Kloos - Lettieri - X ?

1 gillning

Från det jag sett på lite kort youtube-scouting verkar han gilla att vara nära motståndarmålet, antingen slå in puckar på direkten eller styra. Finns även skills.

Rousek kanske?

Om lettieri är bra på att skjuta och mer offensiv än defensiv bör det kunna passa bra. Kloos och vinni med bra skott, Rousek kan lägga upp lite passningar. Lukas och Justin täcker upp i defensiven. Tror det kan bli riktigt bra.

2 gillningar

Offensivt och i PP, ja. Absolut.

Defensivt, absolut inte.

Ska han lira C så måste det vara med vingar som är rejäla defensivt. T ex Rousec, men då “vaskar” vi honom ett år till.

Jag föredrar rejäla 2 vägs Centrar över den här spelartypen.

1 gillning

Verkar kunna åka skridskor också.

1 gillning

En topp 6 med:

Rousek-Letierri-Kloos

Woods-Dickinson-Ang

Hade varit något.

3 gillningar

Följer Minnesota slaviskt, skillad spelare som inte riktigt lyckades bryta sig in i NHL.
Jag är helt 100 på att han hade kunnat göra stordåd i en liga som SHL faktiskt!

9 gillningar

Inget emot den uppställningen så sett. Men jävlar va tråkigt med noll svenska inslag. Men där är vi tyvärr.. Plastico..

2 gillningar

Gillar att se sånt här! Mer!

2 gillningar

Vi måste få in bra svenska spelare nu, helst med HV anknytning. Oskar Olausson och David Gustafsson är två spelare man måste göra allt för att få hem. Två spelare som kan ingå i en stomme under lång tid.

25 gillningar

Kan han nicka?

Blomman out

1 gillning