Diskussion om seriöst rykte (26/27)

Eriksson var enligt mig direkt svag i defensiv zon, det är så typiskt att när en spelare saknar offensiv kompetens så kallar man honom för duktigt defensiv även fast dom två egenskaperna inte har något med varandra att göra.

Eriksson bör inte vara en del av ett SHL, speciellt inte i den sits vi sitter i. Hans skridskoåkning är ju ett direkt tecken på det. Påminker lite om Tikka faktiskt…

4 gillningar

Jag håller med om att han borde tackats av och att jag inte sett hans storhet defensivt. Slängde väl mest upp bollen för att se om någon annan sett något jag själv inte sett.

1 gillning

Snacka gärna eriksson i hans tråd.

1 gillning

Håller med dig helt och hållet !

De borde finnas bättre alternativ att gå efter t.ex junioren Noel skarby eller Wille Mangertoft ?

Om det är så det vi bryter med igge och Eriksson så finns det ändå bra alternativ till en 4 fjärde lina bestående av Skarby - laz - Mangertoft ?

Jag är lite tudelad till att räkna in junisar i förväntad startuppställning. På ett sätt är det rimligt att “de är en billigare lösning som gör samma eller bättre jobb”. Samtidigt känns det tunnt då de finns i huset och kan hoppa in vid skador. Blir det skador och man räknar in juniorerna frön början, hur gör man då?

Sen om juniorerna mår bäst av a-landslagspel eller junior är en annan fråga.

1 gillning

Känns som HV kommer vänta in AHL… Kommer nog ta några månader innan man får svar angående DG, Lettieri och Olausson.

Hoppas de kan få alla tre att vilja komma hit! Men det är väl att hoppas på lite för mkt kanske.

Olaussons Iowa kommer att missa slutspelet. Så det går nog lite fortare där kanske. Annars kan det vara att vi behöver vänta till re-sign fasen.

1 gillning

Tror vi ens på olausson inte hört nåt rykte om han direkt eller är jag ute å cyklar

snackades lite om att han va trött på AHL. Har ju utgående kontrakt och har inte dominerat direkt i AHL. Kan va bra med nystart i HV för att ge sig själv chansen i NHL igen

3 gillningar

Men är Olausson ens ett halvseriöst rykte?

9 gillningar

Borde vara en No-brainer att försöka få hem Olausson, Hv kille i bra ålder. Bara inte fler klubbar rycker i honom. Hv borde ändå ligga i förarsätet här tkr man. Har han flickvän här också borde det vara ett plus också.

Ungdomsisdan har väl, som jag förstått det, fått bära sina egna kostnader helt och hållet de senaste åren så det är väl inget nytt under solen där. Men du har helt rätt, arenan har stora investeringsbehov som måste ske med egna medel eftersom den står på kommunens mark.

1 gillning

OT

2 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Silly season - Seriösa rykten (26/27)

Bra, jag gillar hans lugn !

…lite som gamle Liv !

2 gillningar

Expressen skriver också att Sandström är huvudspåret och Lehtinen har fått info att han är fri att söka ny klubb.

11 gillningar

Kul! Tror det blir bra. Men är inte helt säker, gillar dock Felix lugn. Det ger en säker känsla. Sen verkar han även gilla att spela här vilket är ett plus.

1 gillning

Förstår att man går med Felix om de är så att Lassi väljer att sitta av kontraktet. Felix förmodligen rätt billig.