Tycker Felix på ett år till känns helt rätt. Dumstrut på i oktober när vi ligger sist och Felix har 84% ![]()
Tror ändå det här kan vara det rätta valet. Det har ju inte nödvändigtvis gått så bra de senaste åren när vi haft en målvakt som varit högt ansedd som haft press på sig att vara en toppmålvakt. Det är klart att alla målvakter i SHL har en viss press på sig, men det känns som att Felix och Gliffen kan tävla om förstaspaden och därmed sporra varandra.
Absolut det rimliga valet. Spelat ihop sig med backarna som till stor del också kommer vara samma nästa år.
Helt rätt att bryta med lassi o förlänga med Sandström
Vi har inte brutit med Lassi, HV71 har lagt upp på bordet att Lassi är fri att söka sig till andra klubbar. Han kan däremot fortfarande sitta av kontraktet ifall han vill. Detta känns ju däremot högst orimligt.
Vem vill ha Lassi? Vem är villig att ens närma sig den lönen han har? Är Lassi sugen att gå ner i lön?
Många frågor kring Lassi. Den lönen han har skojar man inte bort och hade jag varit Lassi så hade jag övervägt noga om det är värt att sitta stilla i båten och efter kontraktet söka sig vidare.
Finns ju garanterat lag som vill ha Lassi, i grund och botten är det ju en duktig målvakt. Han är ju knappast första spelaren som kommer till HV och blir ”sämre”. Det mesta handlar nog om lönen.
Han har ett gott rykte i Finland. Om man kan lösa något med att vi tar en del av lönen hade det suttit fint. Ingen vill nog ta över hans lön till fullo.
Expressen säger att han helst inte vill tillbaka till Finland ännu. Envis grabb detta.
Såg det. Har svårt att se honom hitta en klubb någon annanstans, kanske Tyskland eller Österrike, men Österrike är ju sämre än Liiga.
Snacka om att förstöra sin karriär
”Sitta av sitt kontrakt”. Med den lönen han enligt uppgifter sitter på så hade det inte förvånat ett dugg.
Jag har väl inte varit upp över öronen förtjust i Sandström. Men jag tycker det här känns som ett väldigt klokt val av HV.
Det som utmärkt Sandström under båda hans HV-sejourer är att han är den målvakt som faktiskt klivit fram i rätt röriga målvaktssituationer. Så det känns ju som att han har en del pannben.
Ger också ett väldigt fint uttryck utanför isen så förhoppningsvis kan han vara en bra mentor till Glifford och Liv.
Ja de är ju som att säga Inderekt att bryta kontraktet, vilket kommer ske framöver
På vilket sätt är det att föredra över att spela nästa säsong och låta HV och en ny klubb dela på lönen?
Sandström är ingen klockren etta, likt exempelvis Arvid Holm, Linus Söderström etc, men samtidigt så är han ett bättre val än Lehtinen. Både spelmässigt och ekonomiskt (även om man måste lösa Lehtinens lön).
Det känns inte helt tryggt med Sandström, Gliffen och Liv men det känns väldigt spännande. Alla tre målvakter har det i sig att spika igen. Samtidigt som alla tre har kvar att uppvisa en stabilitet på denna nivån. Spännande om än osäkert.
Tror Sandström passade HVs spel bättre än Lehtinen gjorde. Känns som att Lehtinen aldrig reste sig efter tunga perioder eller vann matcher riktigt. Det gjorde Sandström.
Felix har förutsättningarna till att bli en bra SHL målvakt. Känns tryggt
Jag är relativt nöjd med Sandström. Mest för kemin och det han sprider till sina medspelare. Hopp, trygghet etc. Det ska inte underskattas.