Tydligen storspelade Herman i natt emot Kanada enligt Aftonbladet, trots Sveriges 2-1 förlust. Fin pöjk dedär!
Finalserien mot Färjestad 2004 var enormt stort och det kommer nog inte att någonsin kunna upprepas. HV vann 4 av 7 matcher och Stefan höll nollan i alla 4 segermatcherna, och sjätte matchen i Karlstad som FBK ledde inför med 3-2, matchen slutade 1-0 till HV ett spel av Stefan som inte kan beskrivas. En fantastisk prestation!!!
Ett smart drag av ledningen för att vända fansens inställning/uppfattning, det ser man tydligt här. Men något som hjälper oss att vända skutan under årets katastrofsäsong är det förstås inte.
Jag ser det mer som givet att han skulle komma hem, frågan var bara när. Jättekul såklart, men hur “viktig” värvningen är återstår att se.
Jag hoppas verkligen Herman kommer till ett lag utan Blomman som tränare.
Tre målvakter brända förra säsongen. En hittills i år. I HV ges uppenbarligen inte de bästa förutsättningarna för att blomma (pun not intended, faktiskt…). Dessutom är ju HV numera en miljö som inte värderar klubbhjärta och egna spelare. Så ja. Hoppas verkligen Blomman och Liljander är entledigade den dag Herman drar på sig HV-dressen igen.
“Prestigevärvning”, nyfiken hur du tänker där.
Ja både för Herman och hela HVs skull så får vi hoppas Blomman lämnat sin post som huvudtränare. Och att Liljander om inte annat, lärt sig av denna säsongens misstag, hur man bygger ett lag. Alternativt lämnar han också.
Känner en stor glädje att Herman kommer till HV. Men min väldigt negativa inställning till ledningen i HV71 består det är inget som ändras pga detta.
Däremot känner jag en stor glädje och att det blir otroligt vackert med Herman i HV71.
Magisk värvning.. “våran kille” . En Liv.
Kommer få gåshud när killen skrinnar in på isen.
Använde fel ord. Hoppas detta duger bättre för dig.
Det konstiga blir väl om Herman tar #1 och spelar skitdåligt samt beter sig som skit. Blir väl en hyfsat konstig situation? Nu är väl chansen att det sker typ lika stor som att vi vinner med 7-1 idag men men. Om han väljer numret undrar jag även om #1 måste plockas ner? Det kan den inte göra, den måste väl få hänga kvar?
#1 är pensionerat. Oavsett om det är hans son så ska den ej tas ner. Enligt mig då, men sen är det ju inte jag som bestämmer
Det är klart att ingen i HV kommer säga nej till honom om han vill ha nummer 1.
Ser inget problem med att den samtidigt hänger kvar.
Davidsson tycker att han borde få ha #1. Om han tycker det borde den som bestämmer också tycka det tänker jag? Vem är det som tar hand om det och behöver säga nej till honom?
Är väl ALI & Co som bestämmer.
Kontinuitet = fortsatt pensionerat och upphängt gissar jag då.
HV behöver en framtida stomme med genuina HV spelare, här har HV nåt bra om dom faktiskt ger dom fullt förtroende:
Herman Liv
Olof Glifford 25/26
Hugo Fransson 26/27
Karl Annborn 27/28
Hugo Pettersson 25/26
Glifford och HP har utgående kontrakt, förläng med dom genast
Frågan är vad som händer med målvaktssidan nästa säsong om vi klarar oss kvar i SHL. Att gå med Liv - Glifford känns riskabelt. Kommer Glifford verkligen skriva på ett nytt kontrakt för att bli utlånad?
Skulle tippa på att vid SHL spel så blir de Dichow - Lehtinen . Om nu Dichow vill vara kvar.
Sen låna ut Liv en säsong till ett topp lag i HA
Känslan är ändå att man vill gå all in på HV-produkter i längden.
Tänkbart scenario:
Lehtinen – Glifford.
Liv på lån till ett topplag, helt enligt @powerplay’s Linje.
För att sedan rulla vidare med Gliffen och Liv i kassen. Visst, en rätt oprövad duo även 27/28… men någonstans måste man ju chansa.
Allt kokar väl ändå ner till hur Lehtinen levererar framöver.
Så ja, det beror på vill jag tro.