Diskussion om seriöst rykte (26/27)

Jösses vilken bomb! Äntligen lite positiva nyheter. Jag är helt gråtfärdig, underbart!

1 gillning

We’ll take it from here, Örebro!
Kööööör vi. Visar sig detta inte gå i lås är det ingen idé att spela nästa säsong ens.

2 gillningar

Tack Fredrik Stillman.

En dröm som går i uppfyllelse för mig och många andra.

Detta är den bästa nyheten jag hört kring HV71 på väldigt många år.

8 gillningar

Ja vackert. Eller så får han ha liv 2 helt enkelt.

1 gillning

Liv är en bra värvning till hockeyallsvenskan. Om han ska ta Stefans nummer kan han göra det efter ett vunnet sm-guld som förstamålvakt.

Modigt av Liv att välja HV när föreningen är mitt i ett historiskt fiasko och ledningen består av galenpannor.

1 gillning

Ska erkänna att jag sett noll av honom under denna säsongen. Är han redo för SHL den kommande? Alla är lyriska men är vi inte i behov av målvakter av hög klass?

Hoppas att det verkligen stämmer nu då. Men höken har väl oftast rätt :grinning_face:

Är detta ljuset som får HVs förening att vända helt? Vet ni vad? Jag tror fan det!

1 gillning

Jag är alldeles tårögd här hemma. Vår grabb. Vår Herman.

6 gillningar

Skräckblandad förtjusning är kanske känslan du menar?

1 gillning

Som Lias till slut lockades till Frölunda 2017 kunde väl Herman till slut inte motstå att gå till HV tänker jag. Oavsett känns det så jävla härligt att han kommer till HV.

1 gillning

Sjukt smart av Stille, och Herman.

Mitt intresse för Hv nästa säsong är igång igen. Denna säsong skiter jag i men oavsett vad är jag pepp på nästa. Smart spelat Stille.

I Almtuna har han visat sig given första i HA. Förmodligen redo för SHLkliv så perfekt krita på nu.

2 gillningar

Dock inte så säkert att HV spelar i SHL nästa säsong.

Får vi bara en ny HC och ny styrelse som vill lagets bästa så kan vi börja andas morgonluft igen.

Men att Herman Liv kommer ger ju oss energi.

Men med dessa i rodret så kommer denna luft snart förpestas.

Enligt Expressen så är vi muntligt överens och kontraktet gäller oavsett division. Den visar ju att Herman har en hel del hjärta för klubben då det naturliga för hans del hade kanske varit att försöka slå sig in i SHL efter en bra säsong i allsvenskan.

Åker vi ur så känns det bra i magen att vi redan säkrat upp en så viktig position med en spelare som håller på den nivån och dessutom är utvecklingsbar och troligtvis kommer vara bättre nästa.

1 gillning

-”NUMMER X HEEEEEERRRRRMAN LIIIV!!” Drömt om denna dagen sedan Stefan gick bort. Måtte vi ha en tränare/ledning värdig detta enorma förvärv. Herregud får tårar bara av tanken på Liv i HV igen :sob:

12 gillningar

Precis, alltså perfekt att redan nu ha en given 1a för HA som dessutom inte är märkligt ge en andra spade ifall vi blir kvar. Väldigt svårt att se hur vi ska klara oss kvar.

Enda möjligheten är konkurs i Dalarna/massiva skador eller plötsligt succenyförvärv till oss

Jag försöker landa i detta, med tidigare delade beskrivningar som finns längre upp i tråden.

Att få höra Livs namn ropas ut i arenan igen, ja det är något alldeles extra. Det går inte att ta på. Den dagen, att hantera de känslorna, jag vet inte hur jag ska förhålla mig. Jag kan bara föreställa mig jublet.

Jag blickar alltid upp mot tröja nr 1 när jag är i HG, jag blir lika rörd varje gång. Det finns ingen större för mig.

Liv :yellow_heart: :blue_heart:

4 gillningar

Själv är jag ganska ung. Missade hela Stefans tid tyvärr. Man hör dock hela tiden saker om honom, hur fantastisk människa han var, vilken otrolig målvakt han var. Man kollar gamla SM-Finaler och förstår, han var älskad av hela staden, och älskade själv hela staden och sitt Hv71.

Brukar likadant som MC1971 kolla upp på han tröja varje gång jag är i garden. Nu kommer Stefans son, det är den Liv jag kommer att lära känna. Det blir nästan som att uppleva det jag missade. En repris. Vilken julklapp.

Hoppas pojken får ha #1.

4 gillningar

Jag var 13 år när olyckan inträffade, och ändå upplever jag att jag missade det mesta av Stefans och HV:s storhetstid. 95 procent av all hockey GP skrev om var om Frölunda eller New York Rangers vilket inte gjorde det lättare..